Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tajwan poszukuje nowych samolotów szkolnych

Lotnictwo wojskowe, 24 października 2014

Ministerstwo obrony Tajwanu zamierza zakupić nowe samoloty szkolenia zaawansowanego.

Wojska lotnicze Tajwanu dysponują obecnie ponad 50 samolotami szkolnymi AT-3. Najstarsze są używane od 30 lat. Nie wiadomo, jaka liczba ich następców zostanie nabyta / Zdjęcie: MO Tajwanu

Informację taką przekazał szef tajwańskiego resortu obrony, Yen Ming. Nowe samoloty szkolenia zaawansowanego, zdolne także do wykonywania zadań uderzeniowych w razie wojny, zastąpią w służbie Northrop F-5E/F Tiger II i rodzime AIDC AT-3Zìqiáng. Fundusze na ich zakup mają być alokowane w budżecie na 2017.

Obecnie piloci Zhōnghuá Mínguó Kōngjūn (wojsk lotniczych Republiki Chińskiej) szkolą się na samolotach T-34, AT-3 i F-5E/F. Po ukończeniu treningu zasiadają za sterami wielozadaniowych samolotów bojowych F-16 A/B Block 20, Mirage 2000-5EI/DI lub AIDC F-CK-1A/B Ching-Kuo.

Co ciekawe, decyzja o zakupie nowych samolotów szkolenia zaawansowanego została anonsowana kilka dni po tym, gdy w katastrofie zginął tajwański pilot, ppłk Chuang Pei-yuan, członek zespołu akrobacyjnego wojsk lotniczych. W trakcie wykonywania lotu treningowego jego AT-3 zderzył się w powietrzu z innym samolotem tego typu.

Obecnie prowadzone jest dochodzenie w sprawie katastrofy. Loty AT-3 zostały wstrzymane do odwołania.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.