Według analizy ASDReports, w br. rynek związany z kontrolą cywilnego ruchu lotniczego osiągnie wartość 3,47 mld USD i będzie rósł w najbliższych latach.
Urządzenia i usługi związane z szeroko pojętą kontrolą ruchu lotniczego obejmują – według analizy – kilka obszarów: urządzeń łączności, nawigacji, obserwacji, zintegrowanych systemów zarządzania ruchem lotniczym oraz usług szkoleniowych i logistycznych.
Autorzy dokumentu stwierdzili, że najważniejszymi odbiorcami towarów i usług będą instytucje oraz przedsiębiorstwa z Ameryki Północnej, Europy i regionu Azji-Pacyfiku. Głównie za sprawą wdrażania nowych regulacji prawnych, wymuszających modernizowanie systemu kontroli ruchu lotniczego.
W najbliższej dekadzie wydatki na ten cel powinny nieznacznie rosnąć, tworząc stabilny rynek zbytu. Wiąże się to jednocześnie z ograniczeniem zatrudnienia kontrolerów lotów oraz automatyzacją całego procesu. Przykładem może być uzyskanie przez Saaba zgody szwedzkich władz lotniczych do uruchomienia pierwszej zdalnie sterowanej wieży lotniskowej. System kamer i czujników przekazuje informacje w czasie rzeczywistym do operatora odległego od lotniska o ok. 100 km (Zdalna kontrola ruchu lotniczego, 2014-06-20).