Wczoraj oblatano prototyp śmigłowca Mi-171A2.
Wczoraj w powietrze wzbił się pierwszy prototyp najnowszego rosyjskiego śmigłowca Mil Mi-171A2. W trakcie lotu za jego sterami zasiadał pilot doświadczalny Saławat Sadriew, który sprawdził własności pilotażowe wiropłata i działanie poszczególnych instalacji pokładowych.
Próby naziemne Mi-171A2 przeprowadzono w październiku br. Ich ukoronowaniem było wykonanie przez śmigłowiec zawisu. Badania w locie pierwszego prototypu Mi-171A2 będą koncentrowały się na sprawdzeniu działania awioniki glass cockpit KBO-17 (Mi-171A2 z nową awioniką, 2014-09-23).
Przeznaczone dla seryjnych śmigłowców silniki Klimow WK-2500PS-03 z cyfrowym układem sterowania BARK-6B-7S i nowy wirnik nośny zostały sprawdzone w locie po zabudowaniu w latającym laboratorium Mi-17LL. W trakcie prób odnotowano zwiększenie ciągu wirnika nośnego o 800 kG. Maksymalna prędkość lotu śmigłowca wyniosła 280 km/h.
Natomiast drugi przedseryjny wiropłat tego typu (OP-2) zostanie wyposażony w nowy wirnik nośny z kompozytowymi łopatami i śmigło sterujące w układzie X, a także przekonstruowane usterzenie. Oprócz tego będą w nim zabudowane: podkadłubowe zawiesie o udźwigu 5 t, instalacja klimatyzacji, filtry przeciwpyłowe i 24 energochłonne fotele pasażerów. Obecnie w zakładach im. Mila w Moskwie odbywa się jego montaż końcowy.