Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny C-17 dla Kanady

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 grudnia 2014

Władze Kanady podjęły już decyzję o zakupie kolejnego ciężkiego samolotu transportowego Boeing C-17 Globemaster III.

Najprawdopodobniej w przyszłym roku Kanada pozyska kolejny, piąty ciężki samolot transportowy C-17. Amerykański Boeing pracuje obecnie nad ośmioma dodatkowymi Globemasterami III, które stara się odsprzedać dotychczasowym lub nowym klientom / Zdjęcie: MO Kanady

Rząd Stephena Harpera miał podjąć już decyzję o zakupie piątego transportowego C-17. Samolot ma zostać pozyskany w 2015 ze środków, których nie wykorzystano przy nabywaniu pierwszych czterech Globemasterów. Pierwotnie Ottawa miała przeznaczyć na to 1,8 mld CAD (5,3 mld zł), jednak z tej kwoty wydano tylko 1,4 mld CAD (4,1 mld zł). Wojska lotnicze Kanady odebrały wszystkie C-17 w latach 2007-2008 (Ostatni Globemaster dla Kanady, 2008-04-04).

Samoloty podporządkowane są 429. eskadrze transportowej stacjonującej na terenie Canadian Forces Base Trenton. W przeszłości były intensywnie wykorzystywane m.in. podczas misji ISAF w Afganistanie (Kanadyjczycy wyszli z Afganistanu, 2014-03-20), a ostatnio także w ramach wsparcia sił zbrojnych Iraku oraz kurdyjskich Peszmergów, walczących z bojownikami Państwa Islamskiego (Kanadyjska pomoc dla Iraku, 2014-09-17).

Kanadyjskie władze już w przeszłości sugerowały, że pozytywne doświadczenia z dotychczasowej eksploatacji C-17 skłaniają je rozważenia zakupu dodatkowych statków powietrznych. Plan pozyskania piątego Globemastera przyspieszyła decyzja producenta o zakończeniu produkcji tych samolotów w 2015 (C-17 Globemaster III na półkę, 2013-08-01).

Poza Kanadą, chęć zakupu dodatkowych C-17 wyraziły władze Australii. Wojska lotnicze tego państwa eksploatują już sześć Globemasterów. W listopadzie Departament Obrony USA wydał zgodę na sprzedaż kolejnych czterech (Australia kupi kolejne C-17A, 2014-10-06). Przed kilkoma dniami lokalne media informowały z kolei, że w Algierii wylądował pierwszy z dwóch samolotów, które miały zostać pozyskane przez siły zbrojne tego państwa (Algieria pozyskała C-17?, 2014-12-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.