Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

160 AW189 dla Rosnieftu

Lotnictwo cywilne, 01 stycznia 2015

Rosnieft zamówił 160 włoskich śmigłowców AW189. Mają być one produkowane w Rosji przez spółkę NK Rosnieft i Rostech oraz włoskiej Finmeccanica.

29 grudnia 2014 rosyjskie korporacje NK Rosnieft i Rostech oraz włoska Finmeccanica podpisały umowę o współpracy. W imieniu stron dokument podpisali ich szefowie, Igor Sieczin, Siergiej Cziemiezow i  Mauro Moretti. Częścią umowy jest dołączenie przez Rosnieft do powołanej przez Wiertalioty Rosii (spółka zależna Rostech) i AgustaWestland (należąca do Finmeccanica) spółki joint venture, która ma uruchomić w Rosji produkcję śmigłowców AW189.

Pierwszym nabywcą wyprodukowanych przez spółkę śmigłowców ma być Rosnieft. Do 2025 ma odebrać 160 AW189. Bazą produkcyjną będzie powstała niedawno pod Moskwą wytwórnia HeliVert (Certyfikat MAK dla HeliVert, 2014-01-31). Tam też będą szkoleni piloci i obsługa śmigłowców.

Początkowo AW189 będą montowane w HeliVert z podzespołów dostarczanych zza granicy. Udział wytwórni rosyjskich ma rosnąć wraz z dostawami. Do 2025 śmigłowce mają być produkowane wyłącznie z rodzimych komponentów. Od czerwca 2012 HeliVert montuje śmigłowce AW139. Spółka ma wyłączność na sprzedaż śmigłowców AW139 i AW189 na terenie FR i krajów WNP.

Rosnieft ma wykorzystywać nabywane śmigłowce do lotów na platformy wiertnicze. Rosjanie uznali AW189 za przydatne do eksploatacji w warunkach arktycznych. Wydobycie ropy naftowej z pokładów podmorskich i arktycznych jest obecnie priorytetem rosyjskiej korporacji.

AW189 ma masę startową 8300 kg. Standardowo może przewozić 16 pasażerów. Został specjalnie zaprojektowany do lotów nadmorskich i operacji poszukiwawczo-ratowniczych (Certyfikat EASA dla AW189 SAR, 2014-12-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra