Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Amatorski śmigłowiec z Wietnamu

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2015

Wietnamski inżynier zbudował już drugi śmigłowiec własnej konstrukcji.

Śmigłowiec zbudowany przez Bui Hiena na razie nie wzbił się jeszcze w powietrze. Wstępne doniesienia dotyczące materiałów i zespołów użytych w konstrukcji wskazują, że wykonanie lotu może okazać się niemożliwe / Zdjęcie: vietnamnet

Pierwszy śmigłowiec konstrukcji wietnamskiego inżyniera Bui Hiena powstał w 2012. Miał on długość 2,95 m i wysokość 2,4 m. Był zbudowany w układzie ze współosiowymi wirnikami nośnymi. Napęd stanowił silnik o mocy 106 KM, zapożyczony od szybkiej łodzi motorowej. Masa wiropłata wynosiła 250 kg. Nie wiadomo, czy był on w stanie wznieść się w powietrze.

Przez kolejne 2 lata Bui Hien budował swój drugi śmigłowiec. Jego długość to 7,4 m, a wysokość – 2,4 m. Średnica wirnika nośnego wynosi 6,6 m. Śmigło sterujące ma średnicę 1,1 m.

Napęd wiropłata stanowi silnik produkcji japońskiej, służący oryginalnie do napędu samochodów Formuły 1, zasilany benzyną A92. Struktura nośna wykonana jest z rur stalowych, a owiewka – ze szkła hartowanego. Masa własna śmigłowca to 340 kg, a maksymalna masa do startu – 500 kg. Koszt jednostkowy szacowany jest na 200 mln VND (ok. 34 tys. zł).

Załogę stanowi 1 pilot. Wiropłat ma być zdolny do rozwinięcia prędkości 200 km/h i wzniesienia się na wysokość 500 m. Zasięg obliczeniowy to 400 km.

Bui Hien zamierza zdobyć licencję pilota, a następnie samodzielnie sprawdzić osiągi konstrukcji. Po uzyskaniu certyfikatu typu rodzimych władz lotniczych zamierza używać go do zadań agrolotniczych, poszukiwań i ratownictwa oraz fotogrametrii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.