W Abu Zabi zaprezentowano nowy arabski kołowy transporter opancerzony o nazwie Enigma.
Enigma jest produktem rodzimego Emirates Defence Technology (EDT), opracowanym z pomocą Timoney, które dostarczyło projekt układu napędowego i zawieszenia. Pojazd pokazany podczas trwających obecnie targów IDEX jest całkowicie sprawny. W ciągu następnych 6 miesięcy ma przejść próby terenowe, wymagane w konkursie na kto 8x8 dla sił zbrojnych Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Enigma ma 8,3 m długości i 2, 8 m szerokosci. Wysokość wozu to 2.39 m. Do transportu jest ona o 14 cm mniejsza. Masa bojowa pojazdu wynosi 28 t, z czego 35% to udźwig. W przypadku doposażenia w dodatkowe zabezpieczenia zespołu napędowego masa całkowita wzrasta o ok. 10%. Załoga składa się z 3 osób. W tylnej części pojazdu umieszczono przedział desantowy dla 8 żołnierzy.
Producent zamierza opracować różne wersje Enigmy, uzbrojone m. in. w 155-mm haubicę BAE Systems M777, czy wieże Rheinmetall Sky Ranger 35 albo UralWagonZawod AU220M z 57-mm działem. Pojazd prezentowany na wystawie ma wieżę zapożyczoną od rosyjskiego BMP-3 (37 BMP-3F dla Indonezji, 2012-05-11).
Napęd stanowi diesel Caterpillar C13 o mocy 710 KM z siedmiobiegową przekładnią. Dzięki niemu Enigma może rozwinąć prędkość maksymalną 130 km/h. Promień zakrętu to 18 m. Pojazd może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 70%, także piaszczyste wydmy i przeszkody wodne (bez przygotowania) o głębokości do 2 m.
Nowy arabski kto zapewnia ochronę załogi na poziomie 4a i 4b przed wybuchem miny oraz 4 przed ostrzałem, wg Stanag 4569, a także działaniem 50 kg TNT z odległości 5 m.