Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Produkcja An-38 w Brazylii?

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 22 marca 2015

Ukraińska wytwórnia Antonow prowadzi rozmowy na temat uruchomienia produkcji samolotów An-38-100 w Brazylii. Miałyby one zastąpić przestarzałe Embraery Bandeirante.

Linia montażowa An-38-100 w rosyjskim Czkałowsku / Zdjęcie: OAO NAPO im. Czkałowa

Ukraińskie przedsiębiorstwa lotniczo-zbrojeniowe, które w efekcie przewrotu politycznego w Kijowie utraciły wiele rynków kooperacji i zbytu, w tym przede wszystkim rosyjski, intensywnie poszukują nowych partnerów. Takie rozmowy trwają od wielu miesięcy w Polsce (Prezentacja Mi-8MSB, 2014-11-26). Innym potencjalnym kooperantem Ukrainy może być Brazylia.

Według lokalnych mediów, trwają rozmowy na temat uruchomienia produkcji w Brazylii samolotów transportowych An-38-100. Prowadzi je wiceprezes Antonowa, Ołeksandr Kiwa. W grę wchodzi budowa wytwórni w Ilheus w stanie Bahia. Inwestycja miałaby pochłonąć równowartość miliard dolarów. Program zakłada wyprodukowanie 80 samolotów, które miałyby zastąpić przestarzałe Embraery EMB 110 Bandeirante. Te samoloty, dostarczane od 1973, stanowią obecnie trzon wojskowego lotnictwa transportowego.

An-38-100 to głęboka modyfikacja samolotu An-28. Masa jego ładunku użytecznego wynosi 2500 kg. Bardzo krótki rozbieg pozwala na użytkowanie samolotu z nieprzygotowanych, niewielkich lądowisk. W wersji dla Brazylii An-38 miałby być napędzany amerykańskimi silnikami Honeywell TPE331-14GR-801E.

Program wymiany EMB 110 Bandeirante powstał w połowie 2013 (Katastrofa Bandeirante w Brazyli, 2009-02-08). Małe samoloty transportowe mają umożliwiać kontakt ze światem większości populacji Brazylii, która pozostaje poza zasięgiem lądowej infrastruktury komunikacyjnej. Konkurentem An-38 w rywalizacji o zamówienia Brazylii, może być amerykańska Cessna Caravan, już używana przez jej siły zbrojne. Jest to jednak samolot jednosilnikowy, co ogranicza jego możliwości. Inny potencjalny konkurent to Dornier 228NG, napędzany dwoma silnikami Garrett TPE 331-10 (Wenezuela kupiła Do-228, 2013-12-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.