Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pocztowe zabytki

Lotnictwo cywilne, 01 września 2008

Z okazji 90-lecia amerykańskiej poczty lotniczej, członkowie stowarzyszenia samolotów zabytkowych z Blakesburga, przewieźli swoimi najstarszymi maszynami przesyłki do Ottumawy i z powrotem.

Ford Trimotor 4AT-A, nr seryjny 4 (na 199 wyprodukowanych egz.), C-1077 Grega Herricka. Samolot był przez wiele lat restaurowany. Wyjątkowość maszyny polega przede wszystkim na tym, że była to w zasadzie jedyna konstrukcja lotnicza Forda. Samoloty tego typu służyły początkowo jako maszyny pasażerskie, potem rolnicze, wreszcie wycieczkowe, by w końcu trafić muzeów, jako latające zabytki / Zdjęcie: Golden Wings Muzeum

W przedsięwzięciu wzięło udział 5 samolotów: dwa przedwojenne samoloty komunikacyjne Ford TriMotor (zobacz: Kolejny sezon latających zabytków) oraz Waco Straight Wing i Sikorsky Flying Boat, a także Stearman Trainer z okresu II wojny światowej. Maszyny zabrały przesyłki pocztowe z Blakesburga do Ottumawy. Później odbyły drogę powrotną z podobnym ładunkiem. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez amerykańska pocztę i Antique Airplane Association.

Praktycznie każdy z tych samolotów ma interesująca historię. Łódź latającą pilotował 79-letni Dick Jackson, który twierdzi, że jego maszyna jest najstarszym latającym egzemplarzem samolotu Sikorsky`ego. Jeszcze starszy był jednak Ford TriMotor Grega Herricka. Został on wyprodukowany w 1927 i jest - według właściciela - najstarszym latającym samolotem komunikacyjnym świata. Z kolei Waco Straight Wing z 1929, należący do 62-letniego Richarda Hornbecka, służył w latach swojej świetności jako samolot dyspozycyjny władzom koncernu Texaco.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.