Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikacja Phenoma 100 coraz bliżej

Lotnictwo cywilne, 08 września 2008

Claudio Galdo Camelier, wiceprezes Embraera potwierdził, że proces certyfikacji bardzo lekkiego odrzutowca (VLJ), Phenoma 100, zakończy się zgodnie z planem - z końcem września.

Embraer planuje dostarczyć w tym roku 10-15 Phenomów 100. W przyszłym - razem w pierwszymi, większymi Phenomami 300 - do 150 egz. / Zdjęcie: Embraer

Embraer i amerykańskie władze lotnicze FAA, zakończyły już 1100 z 1200 planowanych godzin lotów próbnych. Do zakończenia procesu certyfikacji pozostało jeszcze sprawdzenie działania oprogramowania kontroli mechanizmów klap skrzydła, dostarczonego przez Eaton, oraz przetestowanie siedzeń. Wobec problemów wcześniej wybranego poddostawcy, Embraer w trybie natychmiastowym zakupił fotele załogi w zakładach Goodricha i pasażerów - w Decrane.

Brazylijski producent przeznaczył do testów 4 samoloty. Kolejne 5 znajduje się w ostatnim stadium montażu, w zakładach w Gaviao Peixoto. Dlatego twierdzi, że rozpoczynająca się w przyszłym tygodniu ostatnia tura prób, zakończy się w terminie.

Pierwsze dostawy planowane są na listopad. Przed ich zrealizowaniem Phenoma 100 czeka jednak jeszcze 600 h dodatkowych prób, które mają udowodnić dojrzałość konstrukcji i uchronić wytwórcę przez problemami, wynikającymi ze zbyt dużej liczby usterek pierwszego okresu wdrażania samolotów do służby.

Embraer jest jednym z niewielu producentów klasy VLJ (zobacz: Odrzutowiec z internetowej aukcji), który - jak na razie - nie notuje poważnych opóźnień, ani istotnych problemów technicznych. Potwierdza to tezę, że niewielkie wytwórnie, często bez lotniczych doświadczeń, nie są w stanie, nawet przy szczodrym finansowaniu i zatrudnieniu znanych specjalistów z branży, stworzyć poprawnych odrzutowców (zobacz, np.: Vern Raburn zwolniony z Eclipse, Koniec Adam Aircraft).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.