W ciągu ostatnich 3 lat lotnictwo sił zbrojnych Indii utraciło 42 statki powietrzne. W wyniku wypadków śmierć poniosło 42 żołnierzy i członków sił paramilitarnych.
Władze Indii opublikowały nowe statystyki dotyczące liczby wypadków z udziałem statków powietrznych używanych przez siły zbrojne i formacje paramilitarne. W ciągu ostatnich 3 lat Indie utraciły 28 samolotów i 14 śmigłowców wojskowych (Fatalny styczeń indyjskiego lotnictwa, 2015-02-05, Dhruvy wznawiają loty, 2014-08-27). Wskutek wypadków śmierć poniosło 42 wojskowych – członkowie załóg i transportowani żołnierze.
Statystyki pogorszyć mogą wyniki poszukiwań wraku samolotu patrolowego Straży Wybrzeża Indii, Dornier Do-228 (o numerze bocznym CG 791), który zniknął z ekranów radarów w poniedziałek wieczorem (Indie poszukują zaginionego Dorniera, 2015-06-10). Na jego pokładzie znajdowało się 2 pilotów i nawigator.
Główną przyczyną wypadków w dalszym ciągu są błędy pilotów i zły stan techniczny statków powietrznych (BVS problemy ze sprzętem, 2014-10-27). Na uwagę zasługuje też krytyczna ocena pracy personelu obsługowego w bazach wojskowych, a także brak wystarczającej liczby części zamiennych. Od lat piętą achillesową Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii) i lotnictwa pozostałych rodzajów sił zbrojnych pozostaje przygotowanie merytoryczne pilotów, w tym brak odpowiedniej infrastruktury szkoleniowej.
Stan techniczny lotnictwa indyjskich sił zbrojnych tylko częściowo poprawi kupno co najmniej 197 śmigłowców obserwacyjnych i rozpoznawczych w ramach programu RSH (Reconnaissance and Surveillance Helicopter). W maju władze Indii ogłosiły decyzję o zakupie rosyjskich wielozadaniowych Ka-226T napędzanych silnikami Turbomeca Arrius 2G1, które wygrały rywalizację z H125M (dawniej AS550 C3 Fennec) od Airbus Helicopters (Więcej Ka-226T dla Indii, 2015-05-18, Decyzja w sprawie RSH, 2015-05-16). Dodajmy, że BVS pozyskają też w najbliższych latach 36 samolotów wielozadaniowych Dassault Rafale (Tylko 36 Rafale dla Indii, 2015-06-01).