Francuski producent lekkich samolotów, Apex Aircraft, od końca września zakończy pracę. Nie oznacza to jednak likwidacji dotychczasowej rodziny samolotów. Przejmie ją inny podmiot.
Apex produkował rocznie 50-70 samolotów, mając w swojej ofercie 10 modeli, 3 głównych rodzin: Robin, Alpha i CAP. Są to głównie samoloty sportowe - do szkolenia w akrobacji - oraz sportowo-turystyczne. Wszystkie były kiedyś oferowane przez różne wytwórnie (często założone przez konstruktorów tych maszyn). Dopiero po ich wykupieniu przez Apex, znalazły się w jednej wytwórni.
W ostatnim czasie Apex sprzedawał najwięcej samolotów modelu Robin Ecoflyer, napędzanego turbodieslem Thielerta Centurion o mocy 155 KM. Niestety, w wyniku bankructwa tej firmy (zobacz: Kto wykupi Thielerta?) oraz drastycznego podniesienia ceny dostarczanych silników i części zamiennych, Apex stracił płynność finansową. Ostatecznie 16 września, sąd w Dijon zdecydował o ogłoszeniu upadłości przedsiębiorstwa i nakazał zakończenie produkcji do 30 września.
Nie oznacza to jednak całkowitego przerwania działalności. Dostarczaniem części zamiennych - już od przyszłego tygodnia - zajmie się nowa spółka CEAPR. Jej przedstawiciele poinformowali wczoraj, że wkrótce wznowią również produkcję samolotów.