Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja niemieckich Orionów

Lotnictwo wojskowe, 27 lipca 2015

Morskie samoloty patrolowe P-3C Orion używane przez naszych zachodnich sąsiadów otrzymają nowe elementy.

Pierwszy zmodernizowany P-3C ma trafić do rąk lotników Marinefliegergeschwader 3 Graf Zeppelin stacjonującej w bazie Nordholz w listopadzie 2016 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Umowa w sprawie modernizacji morskich samolotów patrolowych P-3C Orion, używanych przez Deutsche Marine (marynarkę wojenną Niemiec) została podpisana w ubiegłym tygodniu w Koblencji. Jej sygnatariuszami są przedstawiciele rządu w Berlinie oraz przedsiębiorstw Lockheed Martin  i Airbus Defense and Space.  

Na mocy porozumienia 8 Orionów zostanie wyposażonych w nowe skrzydła, środkową część kadłuba i usterzenie poziome. Analogiczną modernizację przeszły też P-3 używane przez US Customs and Border Protection i US Navy (US Navy uziemiła jedną czwartą Orionów, 2007-12-17) oraz siły zbrojne Kanady, Norwegii i Tajwanu (Tajwan potrzebuje więcej uzbrojenia , 2015-01-08).

Produkcją wspomnianych zespołów zajmą się zakłady Lockheed Martina w Marietta w stanie Georgia. Po dostarczeniu ich do Europy zostaną one zabudowane w samolotach w wytwórni Airbusa w niemieckim Manching. Pierwszy zmodernizowany P-3C ma trafić do rąk lotników Marinefliegergeschwader 3 Graf Zeppelin stacjonującej w bazie Nordholz w listopadzie 2016.

Niemcy nabyły 8 ex-holenderskich Orionów w listopadzie 2004, wraz z pakietem części zamiennych i symulatorem, za sumę 271 mln euro. Pierwszy z nich został dostarczony do bazy Nordholz w maju 2006. Samoloty tego typu mają pozostać w służbie co najmniej przez 20 lat.

Według tygodnika Spiegel, zakup P-3C kosztował niemieckich podatników aż 441,52 mln euro. Co więcej, do 2014 na ich przeglądy i obsługę techniczną wydano dodatkowe 573,3 mln euro (2,36 mld zł). Jak donosi Spiegiel, mimo olbrzymich nakładów finansowych i wysiłków, pod koniec stycznia br. jedynie 3 niemieckie Oriony były zdatne do wykonywania zadań operacyjnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra