Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zwolnienia w HII

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 lipca 2015

Co najmniej 1500 pracowników grupy stoczniowej Huntington Ingalls Industries straci zatrudnienie w latach 2015-2016. Powodem zapowiedzianych zwolnień jest spowolnienie tempa prac w stoczni w Newport News.

W najbliższych latach zatrudnienie w stoczni Newport News Shipbuilding straci ok. 1,5 tys. osób. Producent zatrudnia obecnie ok. 23 tys. pracowników / Zdjęcie: NNS

Przed kilkoma dniami zarząd stoczni Newport News Shipbuilding poinformował pracowników o planowanych zwolnieniach. Do końca br. zatrudnienie stracić może ok. 500 osób, a kolejne 1000 w 2016. Przedsiębiorstwo wprowadzi również program oszczędnościowy, w związku z czym na co najmniej 2 lata zamrożone zostaną pensje pracowników kontraktowych i liczne programy socjalne.

Powodem redukcji zatrudnienia w Newport News jest przewidywane spowolnienie tempa prac stoczniowych do 2017. W najbliższych miesiącach stocznia zakończy bowiem realizację trzech kluczowych programów lotniskowcowych: budowę przyszłego USS Gerald R. Ford (CVN 78), pierwszego atomowego lotniskowca typu Gerald R. Ford (Ukryte koszty budowy USS Gerald R. Ford, 2014-11-24), wymianę paliwa jądrowego połączoną z przeglądem naprawczym (RCOH) USS Abraham Lincoln (CVN 72) typu Nimitz (USS Abraham Lincoln w połowie przeglądu, 2014-11-10) i wygaszenie reaktora USS Enterprise (CVN 65), pierwszego lotniskowca z napędem atomowym (USS Enterprise w Newport News Shipyard, 2013-06-21).

Prace w Newport News ponownie przyspieszą dopiero w 2017. Wówczas rozpocznie się zasadniczy etap budowy przyszłego USS John F. Kennedy (CVN 79), drugiego lotniskowca typu Gerald R. Ford (HII zbuduje USS John F. Kennedy, 2015-06-10), a przeglądowi naprawczemu poddany zostanie USS George Washington (CVN 73, Kolejne zlecenie na USS George Washington, 2015-02-06), typu Nimitz.

Przedstawiciele stoczni z Wirginii przyznają, że w dłuższej perspektywie kluczowe znaczenie dla utrzymania stałego tempa prac będzie miała realizacja programu Ohio Replacement Submarine (w przeszłości znanego jako SSBN-X Future Follow-on Submarine). Zakłada on budowę serii strategicznych OP, które zastąpią obecnie eksploatowane jednostki typu Ohio (Jubileuszowe próby Tridenta II, 2014-06-05; Projekt SSBN-X za 2 mld USD, 2012-12-25). Głównym wykonawcą programu będzie stocznia General Dynamics: Electric Boat. NNS chce współpracować z producentem z Groton w Connecticut, podobnie jak to ma miejsce w przypadku budowy serii atomowych OP typu Virginia (Gigantyczne zlecenie dla HII, 2015-07-20; USN odbiera USS John Warner, 2015-06-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.