Dzisiaj odnaleziono rejestratory parametrów lotu zaginionego samolotu ATR 42 należącego do linii Trigana Air.
Zagadka zniknięcia samolotu komunikacyjnego ATR 42-300 linii Trigana Air wyjaśniła się już wczoraj (Zaginął indonezyjski ATR 42, 2015-08-16). Miejscowi mieszkańcy zawiadomili policję, że widzieli samolot, który rozbił się na zboczu góry Tangok, na terenie wschodniej Papui, nigdy nie spenetrowanym przez człowieka.
Zła pogoda utrudniała poszukiwania z powietrza. Wrak znajdujący się na wysokości 2530 m zlokalizowały piesze ekipy ratownicze. Odnaleziono także ciała 49 pasażerów i 5 członków załogi. Nikt nie przeżył katastrofy. Dziś rano ministerstwo transportu poinformowało o znalezieniu rejestratorów parametrów lotu, co pozwoli odtworzyć ostatnie minuty lotu i określić przyczyny katastrofy.
ATR 42 należący do Trigana Air rozbił się w odległości ok. 15 km od docelowego portu Oksibil, gdzie miał zakończyć rejs z Dżakarty. W rejonie lotniska często występuje silne zamglenie, będące przyczyną poważnych zdarzeń lotniczych w ostatnich latach. Zgodnie z zaleceniami indonezyjskiego ministerstwa transportu piloci samolotów podchodzących do lądowania w Oksibil muszą wykonywać lot według przepisów VFR (w warunkach widzialności ziemi).
Tygodnik Flight zwraca uwagę na wcześniejsze problemy Trigana Air z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Od 1992 przewoźnik odnotował 19 zdarzeń lotniczych, w wyniku których utracono 8 samolotów, a 11 zostało poważnie uszkodzonych. Najtragiczniejsza katastrofa miała miejsce 17 listopada 2006, gdy DHC-6 Twin Otter rozbił się o zbocze góry Gergaji, grzebiąc 3 członków załogi i 6 pasażerów.