Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Katastrofa pierwszego PC-12NG w USA

Lotnictwo cywilne, 30 września 2008

W bezksiężycową noc, 2 mile od Santa Fe Municipal Airport, rozbił się Pilatus PC-12/47E. Pilot - jedyna osoba na pokładzie - zginął.

Samolotem wracał do domu z Teterboro w New Jersey przez Lubbock w Teksasie (dla uzupełnienia paliwa), 54-letni Richard Paul Gardner (do niedawna pracownik IBM, osierocił 3 córki). Do katastrofy doszło o 22:22 czasu lokalnego. Samolot rozbił się i spłonął na wzgórzach na zachód od lotniska w Santa Fe (New Mexico), niedaleko Highway 599. Przed katastrofą pilot nie zgłaszał żadnych problemów. Ostatni kontakt radiowy nawiązał, gdy był ok. 5 mil od lotniska. Rozbity Pilatus PC-12NG (Next Generation, rej. N606SL, ex HB-FRL8, nr ser. 1020), własność Gardner Leasing Llc., był pierwszym samolotem tej wersji dostarczonym do USA (Początek dostaw Pilatusa PC-12 NG). Został wyprodukowany w 2008. Certyfikat EASA i FAA uzyskał w kwietniu, latał w USA od 26 sierpnia 2008.

11-miejscowy PC-12NG to zmodernizowany samolot PC-12, napędzany silnikiem turbośmigłowym P&WC PT-6A-67P i wyposażony w glass cockpit Honeywell Primus Apex.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.