Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne S-76D dla ChRL

Lotnictwo cywilne, 10 września 2015

Sikorsky dostarczył Ministerstwu Transportu ChRL kolejne śmigłowce S-76D, przeznaczone do zadań poszukiwawczo-ratowniczych.

Do końca br. Ministerstwo Transportu ChRL dysponować będzie 16 śmigłowcami S-76D, przystosowanymi do ratownictwa i poszukiwań na morzu / Zdjęcie: Sikorsky

W trakcie wystawy China Heli-Expo odbywającej się w Tiencin koncern Sikorsky poinformował o przekazaniu Ministerstwu Transportu ChRL sześciu śmigłowców S-76D. Do końca br. dołączą do nich 2 kolejne. Wiropłaty są przeznaczone do zadań ratownictwa morskiego.

Chińczycy podpisali z Sikorsky’m umowę na dostawę 4 S-76D w konfiguracji poszukiwawczo-ratowniczej w grudniu 2012. W czerwcu i wrześniu 2013 biuro ds. ratownictwa Ministerstwa Transportu ChRL zamówiło 12 następnych wiropłatów tego typu (Chińskie sukcesy Sikorsky’ego, 2013-09-10).

S-76D został opracowany na bazie modeli S-76C+ i S-76C++. W odróżnieniu od protoplastów, w jego konstrukcji zastosowano całkowicie kompozytowe łopaty wirnika nośnego, nowoczesną awionikę Thales Top Deck z czteroosiowym autopilotem i aktywny układ tłumienia drgań wirnika nośnego.

Zespół napędowy stanowią dwa silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada 210S, o maksymalnej mocy startowej 803 kW każdy, ze zdwojonym elektronicznym układem sterowania FADEC, mogące pracować w trybie wyciszonym, pozwalającym na wykonywanie lotów nad strefami ciszy. Umożliwiają one wiropłatowi rozwiniecie prędkości przelotowej 287 km/h.

Opcjonalnie użytkownik może wyposażyć śmigłowiec w instalację przeciwoblodzeniową wirnika nośnego. Maksymalna masa startowa S-76D to 5386 kg. W kabinie o długości 2,41 m, szerokości 1,93 m i wysokości 1,35 m mieści się 12 pasażerów.

Zasięg maksymalny S-76D wynosi 818 km. Pułap zawisu IGE (z wpływem ziemi) to 3103 m, a OGE (bez wpływu ziemi) – 1600 m. Maksymalny pułap lotu z jednym silnikiem niepracującym wynosi 2530 m, a pułap praktyczny z dwoma pracującymi silnikami – 4572 m. Zasięg śmigłowca to 874 km.

S-76D używane są do transportu VIP-ów, przewozu osób i ładunków na platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, poszukiwań i ratownictwa oraz transportu medycznego. Od 1979 Sikorsky dostarczył ponad 800 śmigłowców S-76, które wylatały łącznie ponad 6,7 mln godzin (LIMA 2015: Azjatyckie tournee S-76D, 2015-03-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.