Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ponad 30 rannych pasażerów A330

Lotnictwo cywilne, 07 października 2008

W wyniku turbulencji w locie nad Pacyfikiem rannych zostało ponad 30 pasażerów i członków załogi samolotu A330 należącego do Qantas.

Ostatni incydent był jednym z najbardziej brzemiennych w skutki. Na szczęście nie powtórzyły się tragedie z 1966, kiedy z powodu turbulencji rozpadł się Boeing 707 linii BOAC (poprzedniczki British Aerospace) lub wypadek z grudnia 1997, kiedy B747-100, należący do United Airlines, wylądował awaryjnie z kilkunastoma rannymi na pokładzie. Jedna osoba zmarła w szpitalu, uszkodzony samolot nie powrócił do lotów / Zdjęcie: mercopress.com

Airbus A330-300 linii Qantas leciał z Singapuru do Perth (lot QF72). Na jego pokładzie znajdowało się 303 pasażerów i 10 członków załogi. Po wpadnięciu w silne turbulencje załoga podjęła decyzję o przymusowym lądowaniu. Samolot lądował na wojskowym lotnisku RAAF Learmonth o 13:45 czasu lokalnego (lądowanie w Perth było planowane na 14:10).

W wyniku turbulencji rannych zostało 3 członków załogi i ponad 30 pasażerów, w tym kilkunastu poważnie. Większość z ran to złamania, także otwarte. Samo lądowanie w Learmonth przebiegło bez problemów. Część z rannych przewieziono do szpitala w niedalekim Exmouth, a po resztę przyleciały dwa samoloty Royal Flying Doctor Service, by zabrać ich do odległego o 1100 km Perth. Pozostałych pasażerów do Perth przewiozły dwa samoloty Qantas, Boeingi 767 i 707.

Qantas są uważane za jedne z najbezpieczniejszych linii na świecie, ale w ostatnim okresie przytrafiło im się kilka incydentów, które mogą zmienić tę opinię. W lipcu, po wybuchu butli z tlenem i poważnym uszkodzeniu powłoki kadłuba, które doprowadziło do dekompresji kabiny, musiał awaryjnie lądować w Manilii Boeing 747-400 z 365 ludźmi na pokładzie. W chwili wybuchu samolot leciał na wysokości 8,8 km, realizując rejs z Hong Kongu do Melbourne. 28 lipca wkrótce po starcie z Adelajdy musiał zawrócić Boeing 737-800, w którym nie zamknęła się pokrywa podwozia, zaś na początku sierpnia do Sydney zawrócił Boeing 767 lecący do Manilii. Stwierdzono w nim wyciek płynu hydraulicznego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.