Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby zmęczeniowe SSJ100LR

Lotnictwo cywilne, 22 października 2015

W laboratorium CAGI rozpoczęto próby zmęczeniowe płatowca samolotu komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100 LR.

Zdjęcie: CAGI

W laboratorium Centralnego Instytutu Aerohydrodynamicznego (CAGI) im. N. J. Żukowskiego rozpoczęto próby wytrzymałościowe samolotu komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100 w wersji dalekodystansowej (RRJ-95LR-100, na zdjęciu). Wcześniej, po demontażu, samolot noszący nr seryjny 95075 został dostarczony z zakładów producenta w Komsomolsku nad Amurem na lotnisko Ramienskoje w ładowni transportowca An-124 Rusłan.

Próby wytrzymałościowe mają potwierdzić obliczeniową trwałość użytkową płatowca SSJ100LR, szacowaną na 70 tys. h lotu i 54 tys. cykli startów i lądowań. W ich trakcie dokonywane będą także okresowe przeglądy struktury, zgodnie z założonym harmonogramem. Obecnie udowodniona trwałość użytkowa płatowca SSJ100 wynosi 9 tys. h lotu i 6 tys. cykli startów i lądowań (CityJet kupują Superjety, 2015-10-14).

SSJ100LR ma maksymalną masę do startu wynosząca 49 450 kg. Jego zasięg to 4578 km. Samolot uzyskał uzupełniający Certyfikat Typu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sierpniu 2013 (Certyfikat MAK dla dalekodystansowego Superjeta, 2013-08-22). Obecnie producent stara się o wydanie analogicznego dokumentu przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.