W czasie ostatniej konwencji amerykańskiego stowarzyszenia lotnictwa dyspozycyjnego (NBAA), przedstawiciele Gulfstreama ujawnili swój nowy samolot, G250, będący rozwinięciem modelu 200. Maszyny będą montowane w zakładach IAI.
Gulfstream 100 i 200, to samoloty produkowane przez Israeli Aircraft Industries, w zakładach na lotnisku im. Ben Guriona pod Tel-Awiwem. Pierwszy z nich to licencyjny Rockwell Jet Commander, nazwany później IAI Astra, a obecnie, już po modernizacji, występujący jako G150.
Drugi stanowi jego rozwinięcie (IAI Galaxy), w oparciu o współpracę najpierw z rosyjskim Jakowlewem, a później z francuską Sogerma. Po przejęciu Galaxy Aerospace - przedstawiciela handlowego IAI w USA - oba modele zostały włączone oferty Gulfstreama.
Oba sprzedają się bardzo dobrze: w pierwszej połowie bieżącego roku producent dostarczył odbiorcom 37 samolotów rodziny G150/200, głównie jednak tych drugich. Mimo tego, władze Gulfstreama muszą unowocześnić swoja ofertę. Oficjalne ogłoszenie 4 października programu G250, ma doprowadzić sprostania konkurencji Bombardiera, Cessny, Dassault, a nawet dotychczasowego outsidera tej części rynku, Embraera (zobacz: Nowe odrzutowce Embraera).
G250 będzie nieco większy (np. rozpiętość skrzydeł wyniesie 19,2 m, zamiast 17,7 m), mimo że nadal będzie zabierał 8-10 pasażerów. Mocniejsze silniki Honeywell HTF725G, o ciągu 33kN każdy, zapewnią normalną i maksymalną prędkość przelotową, odpowiednio 850 i 870 km/h oraz zasięg 6300 km. To dane podobne, jak w przypadku modelu G200.
Zupełnie nowa będzie awionika, oparta o zestaw Rockwell Collins Pro Line Fusion, a także wyposażenie kokpitu.
Samolot powinien zakończyć proces certyfikacji w 2011, co zostanie połączone z pierwszymi dostawami. Oblot planowany jest na drugą połowę 2009.