Tajwańskie siły zbrojne uziemiły większość śmigłowców uderzeniowych AH-64E Guardian.
Guardiany uziemiono po wykryciu ognisk korozji w kadłubie i elementach układu przeniesienia napędu, w tym przekładni śmigła ogonowego. Producent śmigłowców, Boeing, wysłał na wyspę grupę specjalistów, która miała dokonać inspekcji wiropłatów i wyjaśnić przyczyny uszkodzeń. Opinia wydana przez pracowników koncernu przyczyniła się do wydania decyzji o wstrzymaniu eksploatacji większości śmigłowców (Testy ogniowe tajwańskich AH-64E, 2015-08-31).
Tajwańskie AH-64E dostarczono w latach 2013-2014 (Ostatnie Guardiany dla Tajwanu, 2014-10-20). Przyczyny powstania ognisk korozji w praktycznie nowych śmigłowcach zostaną dopiero wskazane. Według źródeł, na które powołują się lokalne media, powodem uszkodzenia mógł być specyficzny klimat o dużej wilgotności, w połączeniu z intensywnymi opadami.
Lotnictwo wojsk lądowych Tajwanu eksploatuje obecnie zaledwie 8 z 29 AH-64E Guardian. Tajpej utracił jeden z wiropłatów wskutek wypadku, do którego doszło podczas lotu szkoleniowego wiosną 2014 (Piloci winni wypadku AH-64E, 2014-07-15). Pod koniec 2013 Tajwańczycy czasowo wstrzymali loty wiropłatów po awarii przekładni w jednym z nich (Tajwan wstrzymał loty Apache, 2013-12-21).