Wczoraj po raz pierwszy sprawdzono możliwości silnika Pratt & Whitney PW1900G PurePower podczas lotu.
Wczoraj z lotniska w kanadyjskim Mirabel wystartował do pierwszego lotu Boeing 747SP z zabudowanym silnikiem Pratt & Whitney PW1900G PurePower. W ten sposób rozpoczęto próby zespołu napędowego przeznaczonego dla samolotów komunikacji regionalnej Embraer E190-E2 i E192-E2.
Brazylijskie przedsiębiorstwo wybrało dla swoich nowych konstrukcji silniki PurePower zamiast stosowanych dotychczas GE CF34. Samoloty E190-E2 i E195-E2 napędzane będą silnikami o ciągu 85-100kN. Natomiast model E170-E2 będzie napędzany PW1700G, rozwijającym ciąg 67 kN.
Pierwszy prototyp nowego Embraera E2 jest obecnie montowany w zakładach w São José dos Campos. Jednocześnie w wytwórni w Eugenio de Melo trwają prace związane z oprogramowaniem układu sterowania lotem, awioniki i instalacji elektrycznej. Oblot Embraera E190-E2 zaplanowano w drugiej połowie 2016 (Montaż pierwszego Embraera 190-E2, 2015-10-21).
Silniki z rodziny PurePower są używane także do napędu Bombardierów CSeries (Finansowe problemy Bombardiera , 2015-10-30) i Airbusów z rodziny A320neo (Problemy z silnikiem A320neo, 2015-10-01). Oprócz tego wybrano je także jako zespół napędowy samolotów Irkut MS-21 i Mitsubishi Regional Jet (Przełożony oblot MRJ, 2015-10-23, 12 tys. h prób Pure Power, 2014-11-20).