Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot silnika PW1900G

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2015

Wczoraj po raz pierwszy sprawdzono możliwości silnika Pratt & Whitney PW1900G PurePower podczas lotu.

Boeing 747SP z zabudowanym silnikiem PW1900G startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Pratt & Whitney

Wczoraj z lotniska w kanadyjskim Mirabel wystartował do pierwszego lotu Boeing 747SP z zabudowanym silnikiem Pratt & Whitney PW1900G PurePower. W ten sposób rozpoczęto próby zespołu napędowego przeznaczonego dla samolotów komunikacji regionalnej Embraer E190-E2 i E192-E2.

Brazylijskie przedsiębiorstwo wybrało dla swoich nowych konstrukcji silniki PurePower zamiast stosowanych dotychczas GE CF34. Samoloty E190-E2 i E195-E2 napędzane będą silnikami o ciągu 85-100kN. Natomiast model E170-E2 będzie napędzany PW1700G, rozwijającym ciąg 67 kN.

Pierwszy prototyp nowego Embraera E2 jest obecnie montowany w zakładach w São José dos Campos. Jednocześnie w wytwórni w Eugenio de Melo trwają prace związane z oprogramowaniem układu sterowania lotem, awioniki i instalacji elektrycznej. Oblot Embraera E190-E2 zaplanowano w drugiej połowie 2016 (Montaż pierwszego Embraera 190-E2, 2015-10-21).

Silniki z rodziny PurePower są używane także do napędu Bombardierów CSeries (Finansowe problemy Bombardiera , 2015-10-30) i Airbusów z rodziny A320neo (Problemy z silnikiem A320neo, 2015-10-01). Oprócz tego wybrano je także jako zespół napędowy samolotów Irkut MS-21 i Mitsubishi Regional Jet (Przełożony oblot MRJ, 2015-10-23, 12 tys. h prób Pure Power, 2014-11-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.