Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Piaggio MPA

Lotnictwo wojskowe, 12 listopada 2015

W Genui zaprezentowano pierwszy samolot Piaggio MPA.

Prototyp wielozadaniowego samolotu morskiego (MPA). Pierwszym nabywcą 12-20 statków powietrznych tego typu będą najprawdopodobniej siły zbrojne Zjednoczonych Emiratów Arabskich / Zdjęcie: Piaggio Aerospace

MPA (Multirole Patrol Aircraft – wielozadaniowy samolot morski) został opracowany przez inżynierów z Piaggio Aerospace, będące częścią grupy Mubadala, ADASI (Abu Dhabi Autonomous System Investments) i Saab. W porównaniu z protoplastą – samolotem klasy biznes P.180 Avanti – wprowadzono wiele zmian w jego konstrukcji (Farnborough 2014: Duże zamówienie na Avanti EVO, 2014-07-16)..  

Rozpiętość skrzydeł wzrosła do 21,378 m. Zwiększono także rozpiętość usterzenia – przedniego o 20% ,a tylnego o 35%. Maksymalna masa startowa Piaggio MPA to 7484 kg, w tym 2404 kg paliwa. Maksymalna długotrwałość lotu wynosi 9 h, na wysokości 1524 m.

Silniki Pratt & Whitney Canada PT6A-66B o mocy 950 KM każdy z pięciołopatowymi śmigłami z łopatami szablastymi umożliwiają samolotowi rozwinięcie prędkości maksymalnej 648 km/h. Maksymalna wysokość lotu to 12 497 m.

Załoga ma do dyspozycji awionikę glass cockpit Rockwell Collins Pro Line Fusion. Wyposażenie stanowić będzie system Albatros, opracowany przez Saaba, obejmujący m. in. radiolokator Telephonics RDR 1700-G2 z odwróconą syntetyczną aperturą, mogący pracować też jako wskaźnik naziemnych celów ruchomych, zdolny do jednoczesnego śledzenia 1000 celów. Pozostałe elementy to głowica optoelektroniczna FLIR Systems StarSafire 380HD, urządzenia łączności satelitarnej i VHF, układ identyfikacji swój-obcy (IFF) i automatyczny układ identyfikacji jednostek morskich (AIS).

W kabinie pasażerskiej zabudowane zostaną dwa stanowiska, dla dowódcy misji i operatora w/w urządzeń. Za nimi pomieści się fotel trzeciego członka załogi, niewielka kuchnia i toaleta.

Oblot prototypowego Piaggio MPA zaplanowany jest na początku przyszłego roku. Posłuży on przede wszystkim do zbadania charakterystyk aerodynamicznych. Drugi przedseryjny samolot tego typu otrzyma docelowe wyposażenie pokładowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.