Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wypadki w małym lotnictwie USA

Lotnictwo cywilne, 13 października 2008

W miniony weekend w USA doszło do kilku wypadków małych samolotów i motolotni. W dwóch z nich zginęli ludzie.

W Nowym Meksyku rozbił się 5-miejscowy Maule MXT-7-180A (N4257C, nr ser. 21070C, zbudowany w 1999) zarejestrowany na SST Inc. w Peoria w Arizonie. Samolot wystartował w sobotę ok. 18:00 z lotniska Santa Teresa, lecąc do Peoria. W okolicach lotniska padało, było burzowo i właśnie pogoda przyczyniła się prawdopodobnie do katastrofy. Samolot spadł na ziemię ok. 8 km na północny zachód od lotniska i spłonął. Na jego pokładzie zginęły dwie osoby: 46-letni Michael Perry z Avondale w Arizonie i Jim Crossy. Obaj zginęli.

Lotnisko Santa Teresa nie ma wieży kontroli lotów, a bazuje na nim 114 samolotów tłokowych i 14 odrzutowców. Zarządza nim Doña Ana County. W weekend odbywał się tam kongres właścicieli małych samolotów. Ofiary katastrofy nie były prawdopodobnie jego uczestnikami.

Od 2003 na lotnisku Santa Teresa miało miejsce 6 wypadków. W żadnym z nich nie było ofiar śmiertelnych.

W niedzielę zginął pilot motolotni, 46-letni Edward Molden z Hartford w Cocke County, który wystartował z trawiastego lądowiska Cooper Field we wschodnim Tennessee. Motolotnia rozbiła się ok. 8:00 na polu skoszonej kukurydzy niedaleko Greene County. Według miejscowej policji, powodem katastrofy był prawdopodobnie podmuch wiatru w czasie ostrego zakrętu na wysokości ok. 50 m.

Cooper Field to popularne lądowisko wśród miejscowych miłośników lotnictwa. W ubiegły weekend było na nim ponad 70 różnego typu lekkich samolotów i motolotni.

Motolotnia Sabre Tukan, na której leciał Moden nie była jego własnością. Należała do jego znajomego z Mims na Florydzie, który zbudował ją w 1999.

Z kolei w wypadku samolotu Piper J3C-50 nikt nie zginął. Jego pilot, Paul Aquaviva z East Hampstead został jedynie lekko ranny. Do wypadku doszło w niedzielę o 12:11 na farmie Red Oak Hill niedaleko Epping w New Hampshire. Samolot zatrzymał się na nosie ok. 50 m od punktu przyziemienia.

Właściciel samolotu (i rodzinnej farmy Red Oak Hill), zbudowanego w 1939, Phyllis Harley twierdzi, że przyczyną katastrofy był niespodziewane przerwanie pracy przez silnik. Aquaviva jest dość doświadczonym pilotem, lata od 6 lat. Po wypadku został przewieziony do Exeter Hospital.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.