Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podwójny oblot G500

Lotnictwo cywilne, 24 listopada 2015

Gulfstream oblatał tego samego dnia dwa prototypy odrzutowców klasy biznes G500.

W ubiegły piątek przeprowadzono oblot aż dwóch prototypów biznesjetów G500. Na zdjęciu widoczny jest trzeci prototyp / Zdjęcie: Gulfstream

Ubiegły piątek był wyjątkowo zapracowany dla personelu amerykańskiego przedsiębiorstwa Gulfstream. W tym dniu w powietrze wzbiły się aż dwa przedseryjne odrzutowce klasy biznes G500 (Wyczyny Gulfstreamów , 2015-11-19;100 h lotów Gulfstreama G500, 2015-10-15).

Jako pierwszy do lotu wystartował samolot będący drugim prototypem (T2). Jego start nastąpił o 9:07 czasu lokalnego z portu lotniczego Savannah-Hilton Head. Za sterami zasiadali piloci Kevin Claffy i Todd Abler. Nad przebiegiem lotu na pokładzie czuwali inżynierowie Tim Spackman i Craig Ziolkowski.

T2 wzniósł się na wysokość 13 106 m i rozwinął prędkość M0,85. W trakcie lotu, trwającego 3 h i 3 min, załoga sprawdziła działanie wszystkich podstawowych instalacji pokładowych, instalacji hermetyzacji kabiny i zespołu napędowego. T2 używany będzie głównie do badań osiągów i funkcjonowania instalacji.

Trzeci przedseryjny G500 (T3) wystartował z tego samego lotniska, o 14:55 czasu miejscowego. Jego załogę stanowili piloci doświadczalni Tom Horne i Colin Miller oraz inżynierowie prób w locie Grant Schoonover i Greg Vallone. Lot T3 był nieco krótszy i trwał 2 h 25 min. Maksymalna prędkość i wysokość lotu były identyczne, jak w przypadku drugiego prototypu. T3 weźmie udział w próbach awioniki Symmetry oraz sprawdzających działanie instalacji przeciwoblodzeniowej i klimatyzacji, a także układu sterowania podwozia.

Producent zakłada, że G500 uzyska Certyfikaty Typu EASA i FAA w 2017 (100 h lotów Gulfstreama G500, 2015-10-15; Próby Gulfstreama G500 , 2015-08-11). Pierwsze samoloty seryjne trafią do użytkowników w następnym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.