Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mniej hiszpańskich A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 grudnia 2015

Airbus uzgodnił z rządem Hiszpanii wstrzymanie dostaw samolotów transportowych A400M.

Hiszpania uzgodniła, że na razie odbierze tylko połowę zamówionych A400M / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Szef szkolenia Ejército del Aire (wojsk lotniczych Hiszpanii) gen. dyw. Pablo Jose Castillo poinformował, że zawarł z Airbus Defence and Space porozumienie w sprawie zmniejszenia liczby samolotów transportowych A400M, jakie w najbliższych latach otrzyma kierowany przez niego rodzaj sił zbrojnych (A400M zakończył próby operowania z trawy, 2015-11-04). Do 2022 Hiszpanie odbiorą tylko 14, z oryginalnie zamówionych 27, samolotów tego typu.

Decyzja o losie pozostałych zostanie podjęta po 2024. Natomiast werdykt w sprawie zakupu 3 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT wyda już nowy rząd, który ukonstytuuje się po wyborach, zaplanowanych na 20 grudnia.

Ejército del Aire borykają się obecnie z brakiem funduszy na nowe wyposażenie. Kontrakt zawarty z Airbusem obliguje Madryt do zakupu wszystkich zamówionych A400M. Decyzja o rezygnacji lub odsprzedaniu części z nich musi być uzgodniona przez rząd Hiszpanii z producentem.

A400M są montowane na terenie tego kraju, w zakładach w Sewilli. Z tego powodu producent robi dobrą minę do złej gry, komunikując, że z zadowoleniem przyjął decyzję Hiszpanów, ponieważ daje mu to jasność co do tempa produkcji A400M w następnej dekadzie i zapewnia, że wdrażanie nowych transportowców do floty Ejército del Aire odbędzie się w sposób zrównoważony.

Pierwszy A400M ma trafić do rąk hiszpańskich lotników w przyszłym roku (Skrzydła dla hiszpańskiego A400M, 2015-10-17). Nowy plan dostaw zakłada także wyprodukowanie 9 modułowych zestawów, obejmujących układy samoobrony, urządzenia łączności satelitarnej i zasobniki z przewodami elastycznymi do podawania paliwa, które będą mogły być zabudowane w każdym z czternastu A400M Ejército del Aire, w zależności od potrzeb użytkownika. Jak mówi gen. Castillo chcemy mieć co najmniej 9 samolotów całkowicie zdolnych do wykonywania działań.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.