Linie Korean Air wyprodukują rozpoznawcze bezzałogowce dla rodzimych sił zbrojnych.
Południowokoreańska agencji ds. zamówień wojskowych (DAPA) zawarła z liniami Korean Air (Azjaci kupują A321, 2015-11-12) porozumienie w sprawie produkcji rozpoznawczych bezzałogowych statków latających FT-KUS dla rodzimych sił zbrojnych. Wartość kontraktu, który sygnowano pod koniec 2015, wynosi 400 mln wonów (1,34 mld zł). Ma on obowiązywać przez 5 lat.
Przewoźnik rozpoczął opracowywanie FT-KUS w 2010. Po 4 latach, w listopadzie 2014, bezzałogowiec uzyskał Certyfikat Typu władz lotniczych Republiki Korei. Niemal 95 % jego elementów wyprodukował rodzimy przemysł.
FT-KUS ma rozpiętość ok. 4,2 m i długość 3,4 m. Według danych producenta może operować z dróg startowych o długości poniżej 30 m, wykonując autonomiczne starty, przeloty (także w terenie górskim) i lądowania na podwoziu kołowym lub płozowym, a w sytuacji awaryjnej – ze spadochronem. Wyposażenie stanowi głowica optoelektroniczna, zdolna do obserwacji i automatycznego śledzenia obiektów w odległości do 10 km. Długotrwałość lotu bezzałogowca to 24 h.
Kontrakt zakłada, że pierwsze bsl zostaną dostarczone siłom zbrojnym w 2018. Ich użytkownikami będą jednostki wojsk lądowych i piechoty morskiej, stacjonujące w pobliżu granicy z KRL-D. Wśród potencjalnych nabywców FT-KUS postrzegane są kraje Azji i Ameryki Pd.