Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Mistral wraca do kraju

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 stycznia 2016

Francuski śmigłowcowiec desantowy jest w drodze do Tulonu. Przez ostatnie miesiące okręt stacjonował w Zatoce Gwinejskiej.

Francuski śmigłowcowiec desantowy Mistral (L9013) idzie w stronę portu macierzystego w Tulonie. Ostatnie 100 dni jednostka spędziła w Zatoce Gwinejskiej, gdzie wzięła udział w serii ćwiczeń morskich zorganizowanych wspólnie z lokalnymi sojusznikami / Zdjęcie: MO Francji

Po 100 dniach spędzonych u zachodnich wybrzeży Afryki francuski śmigłowcowiec desantowy BPC Mistral (L9013), typu Mistral, wraca do kraju. W najbliższych tygodniach jednostka wejdzie do portu macierzystego w Tulonie. Wcześniej jednak odbędzie kurtuazyjną wizytę w Lizbonie.

Afrykańska misja Mistrala została zapoczątkowana w październiku 2015. Okręt skierował się wówczas do Zatoki Gwinejskiej, gdzie przez kolejne miesiące brał udział w serii wielonarodowych operacji morskich o charakterze szkoleniowym. Wspólnie z jednostkami noszącymi bandery Wybrzeża Kości Słoniowej, Ghany, Togo, Beninu, Nigerii, Kamerunu, Gabonu i Kongo, a także okrętami innych flot europejskich, francuski śmigłowcowiec przeprowadził serię ćwiczeń, które miały przygotować lokalne siły bezpieczeństwa na czekające je wyzwania.

W dalszym ciągu największą bolączką państw zachodniej Afryki pozostaje piractwo morskie i działalność ugrupowań ekstremistycznych (Maleje aktywność somalijskich piratów, 2015-07-13). Ich obecność na wodach Zatoki Gwinejskiej jest czynnikiem destabilizującym stan bezpieczeństwa w regionie i blokującym wzrost gospodarczy. Aktywność bojówkarzy i przestępców ogranicza możliwość bezpiecznej eksploatacji cennych surowców mineralnych, a także wpływa na poziom morskiej wymiany handlowej.

Państwa znad Zatoki Gwinejskiej doskonale zdają sobie sprawę ze stojących przed nimi wyzwań. Od wielu lat ich rządy starają się ukrócić destabilizację regionu, realizując programy zbrojeniowe, których głównym celem jest zwiększenie zdolności sił morskich do kontroli i ochrony własnych wód terytorialnych i idących nimi statków (Pierwszy P18N w linii, 2015-09-10; Senegal odbiera patrolowiec, 2015-04-09). Z pomocą przychodzą im zarówno producenci stoczniowi, tacy jak DCNS, Navantia czy Fincantieri (Navantia poszukuje klientów w Afryce, 2015-10-19; DCNS zabiega o Afrykanów, 2015-07-09), jak i rządy państw zachodnich (Amerykanie wspierają Benin, 2014-07-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.