Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny rok z CADS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 stycznia 2016

Brytyjskie Ministerstwo Obrony przedłużyło o kolejny rok kontrakt na świadczenie usług związanych z unikaniem potencjalnych kolizji wojskowych statków powietrznych.

Użytkownikami CADS są m. in. piloci samolotów uderzeniowych Tornado królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii / Zdjęcie: Crown Copyright

BAE Systems otrzymało od brytyjskiego resortu obrony kontrakt wartości 3 mln GBP (17,7 mln zł), na świadczenie usług związanych z unikaniem potencjalnych kolizji samolotów wojskowych w niekontrolowanej przestrzeni powietrznej Wielkiej Brytanii, wykonujących loty na wysokości poniżej 2000 stóp (610 m). Umowa obowiązuje do końca br.

Usługa Scentralizowanej Bazy Danych Lotniczych (CADS) zapewnia widzialność zgłoszonych zagrożeń i świadomość sytuacyjną co do zamiarów innych użytkowników CADS, pomagając pilotom wojskowym planowanie tras lotów lotów nocnych i na małej wysokości. CADS jest również dostępny dla niektórych użytkowników cywilnych, takich jak śmigłowce ratownictwa medycznego, czy nadzorujące sieci energetyczne.

Codziennie nad W. Brytanią wykonywanych jest m. in. 16 lotów samolotów szkolnych Hawk, a co 2 godziny startuje wielozadaniowy Typhoon (Próby Typhoona z P2Ea, 2016-01-22). W ciągu 3 miesięcy ubiegłego roku CADS zidentyfikował aż 31 tys. potencjalnych kolizji.

Zastosowanie CADS jest coraz bardziej powszechne. Obecnie jego stosowanie jest obowiązkowe dla wszystkich lotów wojskowych statków powietrznych sił zbrojnych W. Brytanii, wykonywanych poniżej wysokości 2000 stóp (610 m). System rejestruje ok. 300 lotów dziennie i jest często wykorzystywany podczas lotów, które wykonywane są znacznie wyżej.

– CADS podaje pilotom szybkie, dokładne informacje pomagające bezpiecznie nawigować w coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni powietrznej Wielkiej Brytanii.  Kiedy system został wprowadzony po raz pierwszy, stanowił skokową zmianę sposobu, w jaki piloci oceniali zagrożenia – mówi Adam Morgan, dyrektor odpowiedzialny za rozwój oprogramowania i usług, działu Defence Information BAE Systems.

System działa w oparciu o algorytmy oceniające tor lotu wybrany przez pilota na podstawie gabarytów, masy i prędkości samolotu w wielu różnych regionach Wielkiej Brytanii, podając informacje dla różnych typów samolotów i baz lotniczych przy użyciu zabezpieczonego łącza informacyjnego. W przeszłości piloci wykonujący loty na małej wysokości mogli nawiązywać łączność za pomocą telefonu, faksu lub poczty elektronicznej w celu sprawdzenia ich toru lotu względem innych statków powietrznych lub wprowadzić przez telefon swoje parametry w systemie wykonywania lotów na małej wysokości. CADS jest chroniony patentem przez BAE Systems na całym świecie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.