Od 2002 doszło do 16 wypadków z udziałem śmigłowców wielozadaniowych ALH Dhruv. Przyczyną większości z nich były błędy pilotów lub złe warunki atmosferyczne.
Ministerstwo obrony Indii opublikowało zestawienie dotyczące awaryjności i wypadków z udziałem śmigłowców ALH (Advanced Light Helicopter) Dhruv, produkowanych przez rodzime przedsiębiorstwo HAL (Hindustan Aeronautics Ltd.). Od 2002 odnotowano aż 16 przypadków uszkodzenia lub zniszczenia wiropłatów, podczas wykonywania operacji lotniczych (Indie straciły 8 śmigłowców HAL Dhruv, 2015-07-31; Indyjskie problemy ze śmigłowcami, 2015-03-02). Pięć z nich miało miejsce za granicą.
W ostatnich latach głośno było o konflikcie ministerstwa obrony Ekwadoru z indyjskim producentem. W latach 2009-2012 Fuerza Aérea Ecuatoriana (wojska lotnicze Ekwadoru) odebrały 7 śmigłowców HAL Dhruv (Ekwador kupił 7 śmigłowców Dhruv, 2008-06-29). W ciągu zaledwie kilku lat eksploatacji Ekwadorczycy utracili aż 4 statki powietrzne tego modelu, w tym jeden przeznaczony do transportu najważniejszych osób w państwie (W Ekwadorze rozbił się HAL Dhruv, 2014-02-22). W ub.r. władze w Quito zdecydowały się zakończyć eksploatację Dhruvów i rozpisać przetarg na zakup ich następców (Ekwador zrezygnował z Dhruvów, 2015-10-15). Próbę załagodzenia sporu z Ekwadorem podjęły nawet władze centralne Indii (HAL chce załagodzić konflikt z Ekwadorem, 2015-11-03).
Co ciekawe Indie nie zamierzają uziemiać Dhruvów, mimo problemów z ich eksploatacją. New Delhi pozyskuje lokalnie produkowane wiropłaty zarówno z myślą o rozwoju własnych sił zbrojnych, jak i w celu podtrzymania regionalnych sojuszy wojskowych. W minionych latach część zakupionych przez Indie śmigłowców została bowiem przekazana sojusznikom w Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, w tym m.in. Malediwom, Mauritiusowi i Nepalowi (Śmigłowcowa dyplomacja Indii , 2014-11-25).