Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne australijskie Bushmastery

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 30 października 2008

Australijskie ministerstwo obrony podpisało wczoraj umowę z Thales Australia, o dostawie dodatkowych 293 samochodów patrolowych Bushmaster. Porozumienie podnosi ogólną liczbę zamówionych wozów do 737 egz.

Pierwsze uwagi żołnierzy, wykorzystujących Bushastery w Iraku i Afganistanie, wymusiły na producencie zamontowanie zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia - w miejsce klasycznego stanowiska dla strzelca km / Zdjęcie: MO Australii

Pierwsze Bushmastery australijskich wojsk lądowych, zostały przerzucone na Bliski Wschód już w 2005, czyli niemal równocześnie z pierwszymi dostawami seryjnych pojazdów. Pozytywne doświadczenia z ich wykorzystania w Iraku i Afganistanie, zaowocowały kontraktami eksportowymi do Holandii i Wielkiej Brytanii (zobacz, np.: Dodatkowe Bushmastery dla Holendrów).

Samochody, pierwotnie przeznaczone do działania na ogromnych, stepowo-pustynnych obszarach australijskiego interioru, miały zapewniać wyższy poziom ochrony balistycznej niż w klasycznych samochodach (ale mniejszy niż w transporterach opancerzonych), wysoki poziom ochrony przeciwko minom, połączone z dobrymi warunkami działania żołnierzy i dużym zasięgiem. Założenia te doskonale sprawdziły się w Iraku i Afganistanie, w czasie, gdy Amerykanie dopiero pracowali nad samochodami klasy MRAP.

Nowa umowa jest mutacją porozumienia z sierpnia 2007, które zakładało dostawy 250 egz. Bushmasterów. Obecne zostało powiększone do 293 wozów, które zstąpią w jednostkach piechoty klasyczne samochody ciężarowe do przewozu żołnierzy. Zwiększy to ogólną, docelową liczbę zamówionych Bushmasterów do 737 egz.

Równocześnie australijskie ministerstwo obrony podpisało porozumienie o modernizacji dodatkowych 81 transporterów opancerzonych M113, do standardu M113AS4. Przebudowę realizuje BAE Systems Australia (przez spółkę Tenix Defence Pty Ltd). Pierwszy kontrakt w tej sprawie zawarto w 2002, na 338, a potem - ostatecznie - na 350 pojazdów, czyli wszystkie, które znajdowały się w czynnej służbie. Obecna umowa dotyczy więc wozów wycofanych, znajdujących się w zapasach mobilizacyjnych.

Przebudował zakłada wydłużenie standardowego M113, przez dodanie 6. pary kół jezdnych, zastosowanie dodatkowego pancerza (wraz z pewnymi zmianami jego ukształtowania), wymianę całego układu napędowego oraz zamontowanie nowej wieży, wraz z nowym układem celowniczym. Większość prac jest wykonywana w oparciu o niemieckie podzespoły.

Koszt tak głębokiej modernizacji wynosi ok. 1 mln USD za egz. (zobacz: Pierwsze M113AS4 w linii). Podpisanie umowy pozwoli przedłużyć istnienie linii produkcyjnej w zakładach BAE Systems, w Bandianie do połowy 2011 (pierwotnie prace modernizacyjne miały zakończyć się w grudniu 2010).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.