Na kilka dni przed targami lotniczymi AOPA Expo w San Jose, w Kalifornii, Garmin zaprezentował i skierował do sprzedaży dwa nowe terminale GPS: GPSMAP 696 i nieco prostszy model 695.
Nowe urządzenia są pochodnymi modelu 496. W istocie są to przenośne wyświetlacze, z mapami i pomocami nawigacyjnymi; zminiaturyzowane wersje urządzeń, montowanych w kokpitach lekkich samolotów.
Obok normalnej mapy, z naniesionym położeniem samolotu, można na terminalu zaplanować trasę lotu, również w lotach bez widoczności, uzyskać aktualne informacje pogodowe, a także o ruchu lotniczym, podejściach do lotnisk, utrudnieniach w ruchu, itp.
W odróżnieniu od większych, zabudowanych urządzeń tego typu, część informacji należy wgrywać co pewien czas ze stron Garmina. Koszt GPSMAP 696, wraz ze wszystkimi urządzeniami pomocniczymi, to ok. 3 300 USD. Model 695, pozbawiony jest anteny, umożliwiającej korzystanie z satelitarnej mapy pogody i kosztuje o 600 USD mniej.