Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Routes Europe 2016

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2016

Od 23 do 26 kwietnia 2016 w Krakowie odbywała się 11. edycja Forum Routes Europe – jednej z najbardziej znanych i prestiżowych imprez światowej branży lotniczej. Choć stoiska lotnisk i przedsiębiorstw z branży lotniczej były najbardziej widocznymi elementami Routes Europe 2016, to najważniejsze rozmowy toczyły się w Airline Meeting Hall, czyli specjalnie zaaranżowanych pomieszczeniach oddzielonych od części wystawowej

Gospodarzem tegorocznej edycji Routes Europe był Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice, zaś partnerami Urząd Miasta Krakowa i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. W imprezie wzięło udział ponad 1,2 tys. osób, które reprezentowały 110 linii lotniczych, 310 lotnisk i 45 organizacji turystycznych i innych podmiotów światowego rynku lotniczego z 62 krajów. Część z nich obecna była na stoiskach wystawowych mieszczących się w hali EXPO Kraków, gdzie odbywała się główna wystawowa i biznesowa część imprezy.

Model konferencji Routes oparty jest na wcześniej zaplanowanych spotkaniach z określonymi przewoźnikami, podczas których przedstawiciele portów lotniczych rozmawiają z liniami lotniczymi o otwarciu nowych połączeń. Podczas trwającej od niedzieli do wtorku roboczej części imprezy odbyło się ponad 4,5 tys. takich spotkań, których efektem będzie rozwój siatki połączeń lotniczych w Europie.

Wśród wystawców dominowały porty lotnicze, w tym: Kolonia-Bonn, London-Southend, Praga, Budapeszt, Moskwa-Szeremetiewo, Odessa, Lotnisko im. Johna Lennona w Liverpoolu, Międzynarodowy Port Lotniczy w Belfaście, Miejski Port Lotniczy we Lwowie, Miejskie Lotnisko w Bremie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Atenach, Międzynarodowy Port Lotniczy w Kiszyniowie oraz stowarzyszenia i związki reprezentujące m.in. lotniska z Francji, Litwy, Turcji, Rumunii i Izraela.

Polskie porty lotnicze reprezentowały m.in. Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Lublin i Radom. Swoje stoiska miały też regiony chcące przyciągnąć nowe połączenia i linie lotnicze, w tym: Szkocja, Wyspy Kanaryjskie, Północna Irlandia, Valencja i region Tampere w Finlandii.

Stanowisko gospodarza tegorocznej edycji Routes Europe, którym był Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice, i jego partnerów nawiązywało do architektury nowego terminalu pasażerskiego krakowskiego lotniska. W imprezie wzięło udział ponad 1,2 tys. osób, które reprezentowały 110 linii lotniczych, 310 lotnisk, 45 organizacji turystycznych i innych podmiotów światowego rynku lotniczego z 62 krajów

Nie zabrakło również przedsiębiorstw działających w szeroko pojętym sektorze lotnictwa i branżach z nim związanych, takich jak m.in.: RDC Aviation Economics, tygodnik Flightglobal, Skyscanner Business, Aena, ASM Global Route Development, Avinor, Aerohandling, Air Charter Service, Sabre Airline Solutions, OAG, Shell Aviation, SNC-Lavalin i Comarch. Stanowiska mieli też producenci samolotów komunikacji regionalnej – Bombardier (Trasy szwajcarskich CSeries, 2016-04-26) i Mitsubishi (Aerolease zakupi MRJ, 2016-02-16). Brazylijski Embraer, będący jednym ze sponsorów, ograniczył się do krótkiej prezentacji promującej rodzinę E-Jetów (Prezentacja Embraera E190-E2, 2016-02-26).

Forum Routes Europe odwiedzili przedstawiciele linii lotniczych z Europy: Air France (Wiosenno-letnia oferta Air France-KLM, 2016-04-12), Alitalia, British Airways, Iberia (Powrót Iberii do Krakowa, 2015-12-23), KLM Royal Dutch Airways, Lufthansa (Rozszerzenie współpracy Lufthansy i SIA, 2016-04-05), SAS Scandinavian Airlines, Ryanair, Norwegian, Wizzair, Jet2.com, a także spoza Starego Kontynentu: Delta Air Lines (Delta zakupią CSeries, 2016-04-15), American Airlines, Air Canada, WestJet (WestJet w krainie lodu, 2015-10-21), Qatar Airways, Etihad, All Nippon Airways (BB-8 już na trasie, 2016-03-30) i China Southern Airlines.

Równolegle z rozmowami handlowymi pomiędzy liniami lotniczymi a lotniskami, prowadzonymi twarzą w twarz przy specjalnie przygotowanych stanowiskach, odbywały się prezentacje i dyskusje panelowe pod ogólnym tytułem Strategy Summit, podczas których eksperci dyskutowali na temat rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych. Swoje prezentacje miały też PLL LOT, easyJet, Finnair, Small Planet Airlines, Transavia, Vueling i Nordica.

Wieczorem 25 kwietnia w centrum kongresowym ICE Kraków odbywała się uroczysta gala, podczas której wręczono prestiżowe nagrody za działalność promocyjno-marketingową Routes Marketing Awards. W kategorii portów lotniczych do 4 mln pasażerów obsługiwanych rocznie zwyciężył Miejski Port Lotniczy w Bremie, a wyróżnienie przyznano lotnisku w Wilnie. W przedziale lotnisk odprawiających 4-20 mln pasażerów zwycięzcą został Międzynarodowy Port Lotniczy w Atenach, a wyróżnienie otrzymało lotnisko w Pradze.

Równolegle z rozmowami handlowymi pomiędzy liniami lotniczymi a lotniskami, odbywały się dyskusje panelowe pod ogólnym tytułem Strategy Summit, podczas których eksperci dyskutowali na temat rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych / Zdjęcia: Marcin Sigmund

W segmencie portów lotniczych powyżej 20 mln pasażerów nagrodzono lotnisko Amsterdam-Schiphol (które uznano także za najlepsze w klasyfikacji generalnej, Robot-asystent w Amsterdamie, 2016-04-13), zaś wyróżnienie przyznano portowi lotniczemu w Monachium (Nowy terminal w Monachium, 2016-04-23). W kategorii marketing i promocja kierunków połączeń (Routes Destination Marketing Awards) zwyciężyła Innovation Norway (najważniejsza jednostka rządu norweskiego wspierająca innowacje oraz rozwój norweskich przedsiębiorstw i przemysłu), a wyróżnienie otrzymała Vienna Tourist Board.

W ostatnim dniu imprezy, na terenie hali EXPO Kraków, odbyła się uroczystość przekazania organizacji Routes Europe 2017 Belfastowi. Organizowane od 1995 imprezy Routes są unikatowymi forami umożliwiającym przedstawicielom branży lotniczej rozwój nowych przedsięwzięć, dotarcie do klientów, wprowadzanie nowych produktów, promocję marek i rozwijanie rynków zbytu.

Głównym celem Routes jest zintensyfikowanie relacji biznesowych w środowisku branży lotniczej. Co roku, pomiędzy lutym a lipcem, organizowanych jest pięć regionalnych konferencji: w Azji, Afryce, Europie i obu Amerykach. Zwieńczeniem cyklu wydarzeń regionalnych są Routes World, organizowane we wrześniu. Gospodarzami są zwykle lotniska, organizacje turystyczne i lokalne samorządy działające jako partnerzy. Wybór gospodarza kolejnej edycji forum odbywa się na dwa-trzy lata przed wydarzeniem i ma formę konkursu.

Po raz pierwszy Routes Europe odbyło się w Polsce w Warszawie 2006 i wzięło w nim udział 300 delegatów. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice uczestniczy w Routes Europe od 2006. W latach 2013 i 2014 lotnisko otrzymało wyróżnienia w konkursie Routes Europe Marketing Awards.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.