Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M zwalnia

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2008

Przedstawiciele EADS oznajmili dzisiaj, że koncern zmniejszył tempo montażu pierwszych egzemplarzy samolotów transportowych Airbus A400M. Zdementowano w ten sposób doniesienia o zatrzymaniu produkcji.

Jeden z silników EPI TP400-D6 o mocy 11 tys. KM. Jednostka ta stała się główną przyczyną opóźnienia programu A400M. Europejski przemysł po prostu nigdy nie produkował tak olbrzymich silników turbośmigłowych. Odpowiednie doświadczenie w tej kwestii mają tylko Rosjanie, którzy już w 1951, przy pomocy pojmanych niemieckich inżynierów, stworzyli Kuźniecowa NK-12M o mocy 12 tys. KM. Finalna wersja tych silników, NK-12MA, o mocy 15 tys. KM, napędza do tej pory strategiczne bombowce Tu-95, zapewniając im nadzwyczajną prędkość maksymalną 925 km/h / Zdjęcie: Airbus

Spowolnienie montażu pierwszych A400M ma zapobiec przerwie w produkcji, która byłaby nieunikniona, z powodu opóźnień w pracach nad układem napędowym. Płatowce mogłyby już być wytwarzane - uroczyste przedstawienie prototypu odbyło się w czerwcu (zobacz: Roll-out A400M). Problemem pozostają niedopracowane silniki lub - jak twierdzi ich producent, Europrop International (EPI) - oprogramowanie jednostek napędowych, za które odpowiada Airbus.

Bez względu na przyczynę, faktem jest, że EADS nie określa obecnie terminu oblotu i pierwszych dostaw. Jeszcze parę miesięcy temu zakładano, że pierwszy lot odbędzie się w listopadzie, a A400M nr 1 trafi do odbiorcy w 2009, 6-12 miesięcy po planowanym pierwotnie terminie. Dzisiaj i te założenia nie są już aktualne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra