Po 14 latach od zakończenia służby w brytyjskim lotnictwie wykonał lot odrestaurowany samolot Vulcan. Załogę stanowili lotnicy-weterani wcześniej latający bojowo na samolotach tego typu.
Strategiczny nosiciel rakiet Avro Vulcan nr XH558 został wycofany z uzbrojenia w 1992. Od 1993 był przechowywany w hangarze na lotnisku w Bruntingthorpe, na które wykonał swój ostatni ówczesny lot. Jego renowacja i przygotowanie do wczorajszego lotu kosztowała 6 mln funtów. Pierwszy, najważniejszy grant w wysokości 2,7 mln funtów, przeznaczyła na ten cel w 2004 Heritage Lottery Fund. Pozostałe środki przekazało 3500 członków Vulcan to the Sky Trust.
W ciągu ostatnich 3 lat samolot poddano dokładnemu przeglądowi. W ramach prac wymieniono całą instalację elektryczną (blisko 20 km przewodów) oraz niektóre elementy instalacji pneumatycznej i hydraulicznej. Usunięto korozję i drobne uszkodzenia. Ponownie zainstalowano 14 zbiorników paliwa i 4 silniki Rolls-Royce Olympus 202. Wyposażenie pokładowe uzupełniono elementami nowoczesnej awioniki, w tym odbiornikiem GPS.
18 października 2007 odrestaurowany Vulcan wzbił się w powietrze na 34 minuty. Jak wyliczyli skrupulatni Brytyjczycy, paliwo na ten krótki lot kosztowało ponad tysiąc funtów. Samolot wzbił się na wysokość ok. kilometra, osiągając prędkość bliską tysiąca km/h. Za sterami samolotu siedziała 3-osobowa załoga składająca się z weteranów RAF.
Odrestaurowany Vulcan będzie teraz uczestniczyć w pokazach lotniczych. Jego utrzymanie w należytej sprawności ma kosztować 1,6 mln funtów rocznie. Właściciele samolotu szacują, że będzie on mógł latać jeszcze ok. 15 lat, po czym zostanie przekazany do muzeum.
Samoloty Avro Vulcan, wraz z Handley Page Victor i Vickers Valiant, wchodziły w skład znanej serii V brytyjskich bombowców strategicznych, które weszły do uzbrojenia RAF w latach 1950. Brały udział w wojnie falklandzkiej. Z uzbrojenia zostały wycofane w połowie lat 1990.