Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Stoisko do testowania spadochronów w CAGI

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 09 listopada 2008

W CAGI uruchomiono nowe stanowisko do prób aerodynamicznych spadochronów szybujących w naturalnej wielkości.

Nowe stanowisko Centralnego instytutu hydro-aerodynamicznego (CAGI) zbudowano w tunelu aerodynamicznym małych prędkości ciągłego działania T-101. Umożliwia on badanie spadochronów lub ich dużych modeli o powierzchni do 20 m2 przy prędkości do 50 m/s.

To pierwsze w Rosji takie stanowisko badawcze. Będą w nim testowane nie tylko spadochrony szybujące dla pilotów i spadochroniarzy, ale też sterowane systemy desantowe. Na stanowisku można badać krytyczne stany opływu spadochronu, także w niestabilnym opadaniu. W szerokim zakresie można zmieniać kąty natarcia i ześlizgu, także poprzez sterowanie poszczególnych linek spadochronu. Stanowisko jest wyposażone w sześcioskładnikową wagę, która pozwala na precyzyjny pomiar charakterystyk sterowności i stateczności.

Tunel aerodynamiczny T-101 ma eliptyczny przekrój o wymiarach 24 x 12 m. Stale modernizowane urządzenie funkcjonuje już od blisko 70 lat (uruchomiono je w 1939). W sierpniu br. tunel został wyposażony w nowy system telemetryczny. Umożliwia on bezprzewodową transmisję danych z szybko poruszających się elementów, szczególnie przydatną przy badaniu śmigieł i wirników śmigłowcowych. Jako pierwszy badano zmodyfikowany wirnik główny śmigłowca Mi-17.

Drukuj Góra