Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

DHL ucieka z USA

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 listopada 2008

Wstrzymanie w poniedziałek działalności DHL Express w Stanach Zjednoczonych wywołało poważne problemy w lotniczym transporcie towarów. DHL wycofuje się z rynku, w obliczu kryzysu gospodarczego.

Jeden z 6 Airbusów A300B4, należący do Astar Air Cargo. Razem z ponad 38 innymi samolotami tej linii, od 2 dni pozostaje bez zajęcia: DHL wycofał się z rynku amerykańskiego, z powodu rozwijającego się kryzysu gospodarczego w tym kraju / Zdjęcie: Arpingstone

DHL został założony w 1969 przez trzech Amerykanów, którzy zorganizowali lotnicze przesyłki kurierskie między kontynentalną częścią USA, a Hawajami. Przedsiębiorstwo osiągnęło ogromny sukces, a w latach 1998-2002 zostało wykupione przez niemiecką pocztę. Jego transporty lotnicze obsługują 4 linie: European Air Transport (25 A300 i B757, z Bazą w Lipsku), DHL Air (22 B757, Londyn), SNAS/DHL (6 B727, 1 An-12, Bahrain) oraz DHL Aero Expreso (4 B727, Panama). Ich dopełnieniem jest kilka linii, w których niemiecka poczta ma pakiety udziałów (także 100-procentowych).

DHL chciał również zaistnieć na rynku wewnętrznym USA. W latach 2001-2002 Niemcy wykupili Astar Air Cargo, amerykańskiego przewoźnika, dysponującego flotą ponad 40 samolotów. Konkurenci - FedEx i UPS - zmusili jednak Deutsche Post do sprzedaży linii. Amerykańskie prawo zabraniało bowiem wykonywania lotów wewnątrz kraju przez zagraniczne przedsiębiorstwa. Ostatecznie Astar został głównym wykonawcą zleceń lotniczych DHL w Stanach Zjednoczonych.

W maju 2008 DHL zdecydował się o wycofaniu z rynku amerykańskiego. Chciał sprzedać swoją sieć dostaw UPS, której samoloty miały również przejąć całość transportu lotniczego z rąk Astar Air Cargo. Do tej pory porozumienie nie zostało jednak sfinalizowane.

Ostatecznie DHL zaprzestał działalności w USA z dniem 10 listopada. Bez pracy znalazło się 9,5 tys. obywateli amerykańskich. Niemcy zagwarantowali jedynie przesył towarów międzynarodowych.

Krok ten spowodował poważne problemy z dostarczaniem przesyłek. FedEx i UPS nie są w stanie natychmiast przejąć klientów DHL mimo, że to pierwsze przedsiębiorstwo posiada największą flotę samolotów transportowych na świecie, tworzoną przez ponad 670 maszyn. Prawdopodobnie doprowadzi to do wzrostu cen usług kurierskich.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.