Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zima na polskim niebie

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 listopada 2008

Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował informacje o wydanych, na okres zimowy, zgodach dla zagranicznych linii lotniczych, na loty do i z Polski. W porównaniu do lata, 7 przewoźników wycofało się z działalności. Pojawiło się jednak dwóch nowych operatorów.

Boeing B737-200 największego europejskiego, taniego przewoźnika, Ryanair. Nie może więc dziwić, że ta właśnie linia zachowuje nadal największą propozycję połączeń do z i Polski / Zdjęcie: Samslipknot

Ogółem ULC zatwierdził plany lotów 54 linii lotniczych. Jednak na mocy porozumień o dzieleniu oznaczeń przewoźników, część połączeń będą wykonywały samoloty zaprzyjaźnionych przedsiębiorstw. Stąd faktyczne obecność w Polsce 36 obcych przedsiębiorstw, w tym dwóch cargo: Air Contractors oraz UPS.

W sezonie zimowym z lotów zrezygnowały Air Europa, Avitrans, Blue 1, Jet2.com, Meridiana, Sky Europe i Sterling Airlines. Pojawią się natomiast dwie nowe linie lotnicze. Obie otrzymały pozwolenia już w lecie, jednak dopiero teraz Dniproavia - posiłkując się samolotami PLL LOT - rozpocznie regularne loty na trasie Warszawa-Dniepropietrowsk. Z kolei Sun-Air of Scandinavia ma już za sobą pierwsze loty Gdańsk-Billund. Realizuje je jednak pod markę British Airways.

Zmniejszeniu ulegnie również nieznacznie ilość obsługiwanych tras. Obecne na naszym rynku linie wycofały się z 36 połączeń, kompensując to otwarciem 31 nowych tras.

Spośród obcych przewoźników najszerszą ofertę przewozów regularnych ma Ryanair (67 połączeń), na drugim miejscu jest Wizzair (59), na trzecim znalazł się Norwegian Air Shuttle (17). Teoretycznie szerszą ofertę ma Lufthansa (18), jednak większość z nich faktycznie obsługuje, na podstawie umowy code-share, nasz PLL LOT.

Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa - przewozy do i ze stolicy oferuje 31 zagranicznych linii. Drugim portem lotniczym pod względem ilości operujących przewoźników, jest Kraków. Z tego miasta przewozy regularne oferuje 14 linii. Zagraniczne przedsiębiorstwa wykorzystują również lotniska Gdańska, Poznania, Katowic, Rzeszowa, Łodzi, Szczecina, Bydgoszczy i Wrocławia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.