Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat EASA dla Falcona 8X

Lotnictwo cywilne, 28 czerwca 2016

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego wydała Certyfikat Typu dla odrzutowca klasy biznes Dassault Falcon 8X.

Pierwsze seryjne Falcony 8X mają trafić do odbiorców na początku 4. kw. br. / Zdjęcie: Dassault Aviation

Francuski koncern Dassault Aviation poinformował o uzyskaniu Certyfikatu Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla swojego najnowszego odrzutowca klasy biznes Falcon 8X. Wydanie analogicznego dokumentu przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) ma nastąpić w ciągu kilku najbliższych tygodni. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do odbiorców na początku 4. kw. br.

Program prób w locie, niezbędny do uzyskania przez Falcona 8X Certyfikatu Typu objął ponad 400 lotów, trwających łącznie ponad 830 h. Wzięły w nim udział 3 samoloty przedseryjne (Certyfikacja Falcona 8X coraz bliżej, 2016-03-29).

Pod koniec kwietnia, 3. prototypowy Falcon 8X wykonał 65 lotów na całym świecie, o łącznej długości niemal 102 tys. km, operując w różnorodnych warunkach klimatycznych. Ich celem było m. in. sprawdzenie funkcjonalności kabiny pasażerskiej. Długość lotów wahała się od 18 min. do 14 h. Najdłuższe loty wykonano z Singapuru i Sao Paulo do Paryża i z Nowego Jorku do Abu Zabi. W próbach wzięło udział 26 pilotów i ponad 60 inżynierów, techników i przedstawicieli personelu pokładowego.

Natomiast pierwszy przedseryjny Falcon 8X zostanie teraz użyty do badań układu wspomagania widoczności (Combined-Vision System, CVS) i konfiguracji wyposażenia z dwoma wskaźnikami przeziernymi (HUD). CVS łączy w sobie działanie układów polepszonego widzenia (EVS) i syntetycznej wizji (SVS). Ma on pokazywać obraz rzeźby terenu przed samolotem, powstały dzięki nałożeniu obrazów z kamery termowizyjnej i globalnej bazy danych. Według producenta mają one umożliwiać lądowanie nawet przy zerowej widoczności i zerowej podstawie chmur. Zatwierdzenie użytkowania CVS planowane jest w 4. kw. 2016, a zabudowy dwóch HUD – pod koniec 2017.

Obecnie w zakładach Dassault w Mérignac odbywa się montaż końcowy 26. seryjnego Falcona 8X. Natomiast w centrum wyposażenia kabin w Little Rock, w stanie Arkansas znajduje się 12 samolotów tego typu, które wkrótce trafią do odbiorców.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.