W zakładach L-3 w Greenville oblatano prototyp samolotu rozpoznawczego EMARSS-M.
Oblot miał miejsce 14 marca, ale producent poinformował o nim niedawno. Nosicielem EMARSS-M (Enhanced Medium Altitude Reconnaissance and Surveillance System – Multi-Intelligence) jest samolot Beechcraft King Air 350ER. Prototyp, oznaczony jako MC-12S-2 EMARSS-M1, używany jest obecnie do oceny charakterystyk aerodynamicznych.
Lotnictwo US Army zamierza zakupić 24 MC-12S, w 4 wariantach. 4 samoloty oznaczone jako EMARSS-S, zmodyfikowane przez Boeinga, posłużą do wywiadu telekomunikacyjnego (gromadzenia informacji o nieprzyjacielu ze środków łączności, Oblot przedseryjnego EMARSS, 2013-06-04).
Kolejne 4 EMARSS-V zostaną wyposażone w pokładowy radiolokator Northrop Grumman Vader (Vehicle and Dismount Exploitation Radar), pracujący jako wskaźnik naziemnych celów ruchomych i urządzenie z syntetyczną aperturą. 8 EMARSS-G użytych będzie do precyzyjnej geolokacji lotniczej i utrzymywania łączności taktycznej za pośrednictwem łączy satelitarnych i informacyjnych.
Pozostałe samoloty zostaną dostarczone w wersji EMARSS-M, służącej do rozpoznania przy użyciu czujników optoelektronicznych. Zostaną one przebudowane z MC-12W Liberty (MC-12 rozbił się w Afganistanie, 2014-01-10, Pierwszy MC-12 w Afganistanie, 2009-12-30).
Do końca br. L-3 zamierza zmodyfikować 3 kolejne King Airy 350ER do wersji EMARSS-G i -V. Samoloty zostaną użyte przez US Army do prób operacyjnych. Dostawy seryjnych MC-12S-2 mają rozpocząć się w 2017.