W bazie US Navy Patuxent River prowadzone są próby nowych silników przeznaczonych dla śmigłowców transportowych CH-53D Sea Stallion i CH-53E Super Stallion używanych przez lotnictwo US Marine Corps.
Zespół napędowy CH-53D stanowią dwa silniki turbowałowe General Electric T64-GE-413 o mocy 2930 kW każdy. Po zabudowaniu w nich nowego układu sterowania podawaniem paliwa silniki przekształcą się w T64-GE-416, rozporządzające mocą 3266 kW każdy.
Z kolei silniki T64-GE-416 (dwie tego typu jednostki napędzają CH-53E), zostaną wyposażone nie tylko w nowy układ sterowania podawaniem paliwa, ale także w nowe łopatki sprężarek pokryte azotkiem tytanu i nowe elementy części gorącej. W ten sposób zostaną one zmodernizowane do wersji T64-GE-419, o mocy 3539 kW.
Zwiększenie mocy zespołu napędowego CH-53 pozwoli na wykorzystanie ich do przewozu ciężkiego sprzętu w gorącym klimacie gór Afganistanu i na pustyniach Iraku.