Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa A320 Air New Zealand

Lotnictwo cywilne, 27 listopada 2008

W czasie lotu próbnego nad Morzem Śródziemnym rozbił się należący do Air New Zealand samolot A320 z siedmioma osobami na pokładzie.

Do katastrofy doszło ok. 16:00 (17:00 GMT). Do feralnego lotu Airbus A320 należący do Air New Zealand, a dzierżawiony od 2006 niemieckim XL Airways, wystartował z Perpignan na południu Francji. Rozbił się 1,5 godziny po starcie, spadając z ok. 300 m. Rozbił się bez eksplozji.

Szczątki samolotu zostały zlokalizowane przez jednostki francuskiej straży przybrzeżnej niedaleko Canet-en-Roussillon (Pyrénées-Orientales) w pobliżu granicy z Hiszpanią. Najprawdopodobniej nikt nie przeżył katastrofy. Zginęła cała załoga i instruktorzy - 5 Nowozelandczyków i 2 Niemców. W poszukiwaniach ich ciał oraz fragmentów wraku (a w szczególności czarnej skrzynki) bierze udział kilka jednostek nawodnych, dwa śmigłowce i samolot. W rejonie katastrofy morze ma głębokość ok. 45 m.

Feralny A320-232 (nr ser. 2500, D-AXLA, w Nowej Zelandii - ZK-OJL) był zbudowany w 2005 i w lipcu tego roku dostarczony odbiorcy. Wylatał dotąd 2800 godzin. Dziś samolot miał lądować we Frankfurcie, a stamtąd lecieć do Nowej Zelandii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.