Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Podrasowana Cessna S550

Lotnictwo cywilne, 02 grudnia 2008

Sierra Industries, amerykańskie przedsiębiorstwo, specjalizujące się modernizacji seryjnych samolotów Cessny, dostarczyło pierwszy samolot modelu S550 Citation S-II, wyposażony w mocniejsze silniki Williamsa.

Sierra Industries utrzymuje się dzięki modernizacjom samolotów Cessny. Tylko zamówienia na przebudowę modeli S550, zapewniają spółce pracę do połowy przyszłego roku

Ostatnie Cessny Citation S550 S-II zostały wyprodukowane w 1994. To dyspozycyjne odrzutowce dla 8 pasażerów i 2 pilotów, o maksymalnej masie startowej 6,85 t, napędzane dwoma silnikami Pratt & Whitney Canada JT15D4B o ciągu 11,1 kN każdy. Maszyny rodziny Citation II cieszyły się dużym powodzeniem (zostały także zakupione przez wojska lotnicze kilku państw), a ich następcą stał się Citation Bravo, produkowany do 2006, w ilości 337 egz.

Sierra Industries 2 lata temu zdecydowała, że Citation S550 stanie się kolejnym modelem Cessny, przeznaczonym do zamontowania nowoczesnego wyposażenia, w szczególności silników Williams International FJ44-3A. Te jednostki napędowe, wykorzystywane w ok. 20 modelach różnych samolotów, reprezentują zupełnie nowy standard, w porównaniu do starych silników Citation II. Elektroniczne sterowanie zapewnia znaczny wzrost osiągów. Sierra montuje je z powodzeniem w 6 modelach modernizowanych samolotów Cessny.

Silnik Pratt & Whitney. W porównaniu do starego układu napędowego, nowy zapewnia polepszenie wszystkich charakterystyk lotu (poza prędkością maksymalną), przy mniejszych kosztach użytkowania. Problem polega tylko na tym, że wcześniej trzeba wyłożyć 1,9 mln USD... / Zdjęcie: Sierra Industries

Prace projektowe trwały zaledwie kilka miesięcy. Niemal rok trwało jednak uzyskanie certyfikatu, dopuszczającego zmodyfikowane maszyny do lotów. Kolejny kwartał zajęło przebudowanie pierwszego samolotu. O jego dostawie poinformowały wczoraj władze spółki.

Nowe silniki mają moc po 12,5 kN, zapewniając większą prędkość wznoszenia, mniejsze zużycie paliwa (co przekłada się na zwiększenie zasięgu, do 3300 km) i aż o 27% mniejszą emisję dwutlenku węgla. Jednocześnie zmniejszono długość rozbiegu i hałas, generowany w trakcie startu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.