Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LOT-em z Krakowa do Chicago

Lotnictwo cywilne, 21 listopada 2016

Od lipca 2017 Dreamlinery LOT-u obsłużą bezpośrednie połączenie z Krakowa do Chicago. Rejsy będą wykonywane raz w tygodniu, przez cały rok.

Do obsługi połączenia między Krakowem a Chicago LOT wykorzysta jednego z 2 nowych Boeingów 787-8 Dreamliner / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Połączenie między stolicą Małopolski a największym miastem Polonii Amerykańskiej, było długo oczekiwane przez pasażerów z regionu. Dzięki ciągłej rozbudowie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice i rozwojowi floty Polskich Linii Lotniczych LOT przywrócenie rejsów za Atlantyk stało się możliwe.

Do obsługi połączenia między Krakowem a Chicago LOT wykorzysta jednego z 2 nowych Boeingów 787-8 Dreamliner, które dołączą do floty przewoźnika w połowie przyszłego roku. Rejsy będą wykonywane raz w tygodniu i będą stanowić uzupełnienie codziennych rejsów do Chicago, które dostępne są z przesiadką w Warszawie. Bezpośrednie połączenie z Małopolski do USA uruchomione zostanie przede wszystkim z myślą o tradycyjnym, etnicznym ruchu, którego z Krakowa z roku na rok przybywa .

LOT intensywnie walczy o serca pasażerów, w szczególności o Polonię, która podróżuje LOT-em od zawsze. Chcemy być przewoźnikiem pierwszego wyboru dla wszystkich pasażerów podróżujących między Polską a USA, a żeby to osiągnąć musimy zagwarantować im jak najlepszy produkt. Po ogłoszeniu naszego powrotu na Newark, nie może być lepszej wiadomości niż uruchomienie rejsów z Krakowa do Chicago. Wiemy, jak ważne jest to połączenie dla setek tysięcy osób, które każdego roku chcą odwiedzić swoich bliskich i przyjaciół czy to w USA czy w Polsce. Zapewniam, że od nadchodzącego lata żadna linia lotnicza nie będzie miała tak atrakcyjnej oferty – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u. 

Decyzja o uruchomieniu połączenia z Krakowa do Chicago została podjęta w oparciu o szczegółowe analizy ruchu na tej trasie. Dane za ostatnich kilka lat pokazują wyraźny wzrost liczby pasażerów. Znakomita większość z nich wybiera dziś połączenie z przesiadką w Warszawie. Pozytywny wynik analiz biznesowych zdecydował o uruchomieniu dodatkowych bezpośrednich rejsów już od lipca.

Liczba pasażerów podróżujących między Krakowem a Chicago od 2012 rosła średnio o 17% rocznie, a strategia LOT-u wyraźnie mówi, że nie wolno nam zmarnować takiego potencjału. Wspólnie z krakowskim portem od wielu miesięcy badaliśmy możliwość powrotu na trasę Kraków – Chicago. Dzięki nowym Dreamlinerom, które pojawią się w naszej flocie w połowie przyszłego roku, uruchomienie tego połączenia stało się realne. Cieszymy się, że dzięki dobrej współpracy z krakowskim portem  możemy dziś wspólnie ogłosić dobrą wiadomość. Nasz Dreamliner już od lipca przyszłego roku będzie mógł zarówno startować jak i lądować w Krakowie i zakładamy, że połączenie to będzie trwale rentowne. LOT nie wyklucza kolejnych bezpośrednich połączeń z regionów, o ile spełniać będą określone założenia biznesowe – dodaje Rafał Milczarski.

W przyszłym roku po niemal siedmiu latach, rejsy do Chicago powrócą do siatki połączeń krakowskiego lotniska. Z naszych analiz wynika, że zainteresowanie tym połączeniem jest wysokie i ciągle rośnie. Ponad 90 tys. osób rocznie, które dzisiaj z Krakowa lata z przesiadką do Chicago, zyska w przyszłym roku bezpośrednie połączenie. To dobra wiadomość dla pasażerów z Polski południowej, ze Śląska i Słowacji – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice.  – Kraków i Małopolska są miejscami, które przyciągają również amerykańskie firmy. Ich inwestycje są kluczowe w regionie. Nie można też zapominać o kulturowych i turystycznych walorach, dzięki którym Kraków i Małopolska są popularnym celem wyjazdów turystycznych Amerykanów – dodaje Radosław Włoszek.

Ogłoszenie połączenia między Krakowem a Chicago jest jednym elementów realizacji strategii, którą LOT wdraża od początku 2016. W sumie polski przewoźnik uruchomił 23 nowe połączenia, w tym 2 dalekiego zasięgu – do Tokio i Seulu. W przyszłym roku LOT znacząco zwiększy swoją obecność w USA – od kwietnia ruszą połączenia z Warszawy do Newark i Los Angeles. Razem z połączeniem z Krakowa do Chicago w 2017 LOT będzie obsługiwał w sumie 6 tras do Ameryki Północnej (Z LOT-em do Los Angeles , 2016-10-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.