Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Humvee górą

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 grudnia 2008

Według analityków Forecast International, rynek lekkich samochodów wojskowych do 2017 nadal będzie zdominowany przez amerykańskie HMMWV.

Humvee miały być typowymi samochodami terenowymi, następcami popularnych Jeepów M151. Wojna w Iraku i Afganistanie, wymusiła na konstruktorach przystosowanie ich do działań w warunkach wojny partyzanckiej. Dodatkowe opancerzenie chroni w większości wypadków przed ogniem broni strzeleckiej. Płaska podłoga nie zabezpiecza jednak przed wybuchami min. Mimo tego Humvee są nadal zamawiane przez Pentagon / Zdjęcie: AM General

Pracownicy FI szacują, że do 2017 na całym świecie zostanie wyprodukowanych 71 300 opancerzonych wozów terenowych i samochodów patrolowych. 2 na 3 z tych pojazdów (67,8%) będzie reprezentował różne modele samochodów rodziny HMMWV. Mimo, że nie odpowiadają one wymogom współczesnego pola walki, to ich następcy, wybierani w programie Joint Light Tactical Vehicle, nie trafią do jednostek wojskowych wcześniej niż za kilka lat (zobacz: 60 000 samochodów JLTV). Analitycy ośrodka uważają, że w praktyce, dla Humvee nie będzie jeszcze długo realnej alternatywy.

Drugim, największym segmentem rynku będą pojazdy klasy MRAP. W wymiarze ilościowym zajmą one 16,2% rynku. Są to jednak pojazdy stosunkowo drogie - będą warte 28,8% szacowanego łącznie na 21,8 mln USD rynku (Humvee - 34,2%).

Pozwala to stwierdzić, że zdecydowana większość pojazdów, wziętych pod uwagę w opracowaniu FI, będzie zamówiona przez amerykańskie siły zbrojne, głównego odbiorcę wozów HMMWV i MRAP, które łącznie - w wymiarze ilościowym - zajmą 84% rynku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.