Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Certyfikowanego Predatora B

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 grudnia 2016

Skonstruowany przez GA-ASI bezzałogowy statek latający oznaczony jako Certyfikowany Predator B wykonał pierwszy lot.

Certyfikowany Predator B będzie produkowany seryjnie od 2018 / Zdjęcie: GA ASI

Koncern General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA‑ASI) ujawnił projekt tzw. Certyfikowanego Predatora B (CPB) na początku br., przy okazji oblotu bezzałogowego statku latającego Predator B ER. W jego konstrukcji wykorzystano nowe skrzydła, o rozpiętości 24 m, przeznaczone dla CPB, który ma większą wytrzymałość struktury i wydłużoną trwałość użytkową, polepszone oprogramowanie układu sterowania lotem i jest przystosowany do wykonywania lotów w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Konstrukcja skrzydeł, wykonanych z materiałów kompozytowych, jest odporna na zderzenie z ptakiem i uderzenie pioruna. Na ich końcach zabudowano winglety, polepszające charakterystyki przelotowe. Natomiast zabudowanie przerywaczy na skrzydłach polepsza precyzję automatycznego lądowania. Opcjonalnie można wyposażyć skrzydła w instalację przeciwoblodzeniową krawędzi natarcia i zabudować anteny radiostacji.

Pierwszy lot naszego bsl CPB jest ważnym krokiem w naszych wysiłkach mających na celu dostarczanie bezzałogowych statków latających, które spełniaja wszystkie wymagania zdatności do lotu NATO. CPB jest pierwszym bsl tego rodzaju, który będzie zgodny z międzynarodowymi standardami certyfikacyjnymi, dzięki czemu może być łatwiej używany w cywilnej przestrzeni powietrznej na całym świecie – powiedział prezes GA-ASI Linden Blue.

GA‑ASI rozpoczęło prace nad CPB w 2012. Bezzałogowiec skonstruowano zgodnie z NATO-wską normą zdatności do lotu STANAG 4671 i powiązaną z nią brytyjską DEFSTAN 00-970. CPB będzie oferowany użytkownikom w kilku konfiguracjach, m.in. do patrolowania wód przybrzeżnych i morza dla potrzeb straży wybrzeża czy straży granicznej oraz przystosowanej do niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.

Pierwszy lot CPB odbył się 17 listopada, w zakładach Gray Butte w Palmdale w Kalifornii. W procesie certyfikacji użyte zostaną 3 bsl do prób w locie i 2 do badań naziemnych. Produkcja seryjna CPB ma rozpocząć się w 2018. Pierwszym odbiorcą tego typu będzie Wielka Brytania, która zamówiła 16 bsl, z opcją na 10 kolejnych (W. Brytania kupuje Predatory , 2016-11-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.