Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włosi odbierają pierwsze P-72A

Lotnictwo wojskowe, 14 grudnia 2016

Wojska lotnicze Włoch odebrały 2 pierwsze morskie samoloty patrolowe P-72A.

Jeden z pary P-72A przekazanych wojskom lotniczym Włoch / Zdjęcie: Leonardo-Finmeccanica

Koncern Leonardo-Finmeccanica dostarczył Aeronautica Militare (wojskom lotniczym Włoch) dwa pierwsze morskie samoloty patrolowe P-72A (ATR 72MP), które zastąpią w służbie przestarzałe Breguet Atlantic.

Dyrektor generalny Leonardo-Finmeccanica Mauro Moretti oświadczył: Bezpieczeństwo i ochrona granic są kluczowymi elementami dla gospodarki naszego kraju. Obok naszego wybrzeża przechodzi wielka część handlu międzynarodowego, ale także przemyt i nielegalna migracja. Aby zapewnić bezpieczeństwo narodowe opracowaliśmy  ATR 72MP, samolot wyposażony w najnowocześniejsze systemy obserwacyjne.

Umowa pomiędzy producentem i wojskiem, podpisana w 2014, przewiduje oprócz dostawy 4 P-72A, do końca 2017, także zapewnienie usług wsparcia logistycznego. Konstrukcję tę opracowano na bazie turbośmigłowego samolotu komunikacji regionalnej ATR 72-600 (Pierwszy ATR 72-600 dla Air Caledonie , 2016-11-26) i ATR 72-600 TMPA (Pierwszy ATR72-600 TMUA dla Turcji, 2013-07-25). Jest on przystosowany do kierowania i dowodzenia jednostkami sojuszniczymi, wywiadu elektronicznego, patrolowania akwenów, obserwacji i identyfikacji jednostek nawodnych, poszukiwań i ratownictwa, zwalczania przemytu narkotyków, piractwa morskiego, monitorowania i interwencji w przypadku katastrof ekologicznych i ochrony wód terytorialnych. Długotrwałość lotu P-72A wynosi 6,5 h, w promieniu 370 km od bazy. W przyszłości można będzie przystosować P-72A do wykonywania zadań zwalczania okrętów podwodnych.

P-72A wyposażony jest w wielofunkcyjne łącze informacyjne, zdolne do odbioru i wysyłania danych w standardach Link 16 i Link 11, urządzenia łączności satelitarnej w paśmie Ku/Ka, łącze przesyłu wideo Vortex i urządzenie do przesyłania wiadomości tekstowych. Głównym elementem jest lotniczy taktyczny system obserwacji (ATOS) i 4 konsole jego operatorów z 22-calowymi ekranami, zintegrowany z wojskową awioniką glass cockpit, obejmującą m.in. układ nawigacji TACAN, dwa układy nawigacyjne SAASM VI INS/GPS i układ identyfikacji swój-obcy (IFF), przystosowaną do użytkowania 4 radiostacji V/UHF i 2 radiostacji HF, które mogą być obsługiwane przez operatorów ATOS lub załogę lotniczą.

W samolocie zabudowano pokładowy radiolokator z anteną fazowaną A.S.S Seaspray 7300, głowicę optoelektroniczną Stać Safire HD i układ samoobrony oparty na ELT800V2, obejmujący wyrzutniki flar i dipoli, układ ostrzegający o odpalonych pociskach rakietowych i układ ostrzegający o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną / laserem z funkcją geolokacji. P-72A ma też układ automatycznej wymiany danych między jednostkami nawodnymi (AIS), urządzenia systemu ratownictwa bojowego (ASARS), urządzenia do kodowania łączności radiowej i satelitarnej i radiostację satelitarną VHF przystosowaną do odbioru sygnałów włoskiego systemu łączności kodowanej i alarmowej (SICRAL).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.