Po 5 miesiącach do służby w Pomorskim Dywizjonie Straży Granicznej wróciła jednostka pływająca SG-312.
Przegląd remontowy i modernizacja SG-312 rozpoczęto w sierpniu 2016, po podpisaniu umów z przedsiębiorstwem Net Marine i przebazowaniu jednostki do portu w Gdyni przy nabrzeżu Dalmor. Prace modernizacyjne trwały do grudnia. W ich efekcie służba na SG-312 stała się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.
Jednostka została wyposażona w elastyczną zaporę przeciwrozlewową wraz z systemem wydawania i wybierania zapory Roto-pack. Okręt otrzymał też system zbierania zanieczyszczeń z powierzchni wody i przechowywania ich w zbiornikach dodatkowo zamontowanych w ładowni.
Na pokładzie patrolowca zamontowano nowy dźwig z hydraulicznym napędem i 10-m wysięgiem, który może obracać się o 3600 i jest sterowany bezpośrednio za pomocą konsoli lub bezprzewodowego pilota. Służy on do wykonywania różnych zadań transportowych w porcie i na morzu. Dźwig pozwala opuszczać i podnosić elementy systemu likwidacji rozlewów ropopochodnych i łodzie typu SŁP-5400, używane przez funkcjonariuszy z grup kontrolnych Morskiego OSG. Dodatkowo jedna z łodzi została wyposażona w hak Henriksena umożliwiający automatyczne wypięcie z zawiesia w chwili zetknięcia się z lustrem wody.
Prace remontowe objęły także niektóre urządzenia i systemy okrętowe. Koszt remontu i modernizacji wyniósł ponad 3 mln zł, z czego 0,5 mln zł pochodziło z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a pozostała kwota z budżetu Straży Granicznej.
W ten sposób zakończono trwający 3 lata proces modernizacji obu pełnomorskich jednostek typu SKS-40 eksploatowanych w Morskim OSG. Wyposażone w nowe urządzenia pokładowe patrolowce SG-311 i SG-312 zyskały dodatkową funkcjonalność i lepsze zdolności operacyjne (SG-311 po modernizacji , 2016-02-12).
Na podstawie informacji MOSG