Samolot cargo Boeing 747 tureckich linii lotniczych ACT wykonywał lot z Hong Kongu do Stambułu z międzylądowaniem na lotnisku Manas pod kirgiskim Biszkekiem (lot TK6491). Miał tam wylądować o 7:25 czasu lokalnego. Podejście do lądowania odbywało się w gęstej mgle, z widzialnością do ok. 50 metrów. Samolot podchodził na pas od zachodu, a jego pilot – według nieoficjalnych informacji – próbował przerwać lądowanie i odejść na drugi krąg. To się nie udało i o 7:19 samolot rozbił się ok. 2 km przed początkiem pasa lotniska, spadając na wioskę Dacha-Suu – teren zabudowany i zamieszkany.
Wrak samolotu spłonął. Spadając, samolot zniszczył kilkadziesiąt budynków, w których przebywało wielu ludzi. Co najmniej 15 budynków zostało całkowicie zniszczonych.
W katastrofie zginęła cała, 4-osobowa załoga Boeinga. Pierwszym pilotem rozbitego samolotu był İbrahim Gürcan Dirancı, a drugim Kazım Öndül (obaj byli pilotami wojskowymi, o nalotach – odpowiednio – 10 i 6 tys. h, w tym 833 i 1771 h na Boeingach 747). Operatorami ładunku byli Melih Aslan i İhsan Koca.
Nie wiadomo, ile osób zginęło na ziemi. Początkowo liczbę ofiar szacowano na kilkanaście. Później źródła policyjne mówiły o co najmniej 30. Około południa łączną liczbę zabitych określono na 37, w tym 6 dzieci. Kolejnych kilkadziesiąt osób jest rannych.
Na czas prowadzenia akcji ratowniczej lotnisko Manas zostało zamknięte. Jego władze oceniają, że zostanie ponownie otwarte ok. 16:00 czasu lokalnego. 17 stycznia ogłoszono w Kirgizji dniem żałoby.
Rozbity samolot to Boeing 747-412F nr rej. TC-MCL, nr ser. 32897/1322. Został oblatany 13.01.2013 (pierwotnie latał w barwach Singapore Airlines cargo). Jego operatorem były tureckie linie ACT, znane także jako MyCargo. W dzisiejszym locie samolot przewoził ok. 86 t ładunków przy maksymalnym udźwigu równym 116 t.