Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trwa montaż Tu-160M2

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 21 stycznia 2017

Przedstawiciele Kazańskich zakładów lotniczych (KAZ) im. Gorbunowa w Kazaniu poinformowali, że trwa montaż pierwszego zmodernizowanego bombowca strategicznego Tu-160M2. Produkowane są też komponenty do montażu kolejnych samolotów. W Kazaniu z czasów produkcji seryjnej Tu-160 w latach 1990. pozostały trzy kadłuby w różnym stopniu zaawansowania budowy. To na ich bazie powstają zmodernizowane bombowce.

Kadłub wykorzystywany do budowy pierwszego Tu-160M2 wyprodukowano ponad 20 lat temu z numerem seryjnym 08-04. Struktura płatowca w 38% składa się z tytanu. Jego spawanie w urządzeniu ELU-24 prowadzono głównie nocą, ze względu na ogromne zapotrzebowanie na energię elektryczną, w dzień potrzebną mieszkańcom Kazania / Zdjęcie: KAZ

Przystępując do montażu zmodernizowanych Tu-160M2 zakłady w Kazaniu musiały odtworzyć wyposażenie produkcyjne i odzyskać zdolności technologiczne utracone przez ostatnie dekady. Dotyczy to przede wszystkim precyzyjnego spawania tytanu w osłonie argonowej (podobny problem miała stocznia w Siewierodwińsku budująca strategiczne okręty podwodne, która już odzyskała dawne zdolności). Zakładom brakuje nie tylko urządzeń, ale i specjalistów (warto przypomnieć, że w czasach ZSRS programem kierowali Ukraińcy z kijowskiego instytutu im. Patona, obecnie izolowani za sprawą antyrosyjskiego embarga). Stąd pomysł zatrudnienia emerytów, którzy dzielą się swymi doświadczeniami z młodymi pracownikami (Oblot Tu-160M2 pod koniec 2018?, 2016-08-05).

KAZ zlecił część prac związanych z budową wyposażenia poddostawcom. Do 30 marca PAO Elektromechanika z Rżewa ma wyremontować i zmodernizować instalację wyżarzania UWN-45 (948 mln rubli). Z kolei iżewski NITI Progress przywraca możliwości urządzenia do spawania wiązką elektronów ELU-24 (za 710 mln rubli). Posłużą one do spawania tytanowego centropłata – pierwszego po ponad 20 latach przerwy w produkcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.